Vad kan man förvänta sig av ett täcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linnea 82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 668
L

linnea 82

Mitt ofodrade regntäcke åkte på nu när det regnade.Satte på det på em.och på fm.dagen efter så hade det gått igenom.Det hade då i och för sig regnet konstant.Vad ska man egentligen förvänta sig av ett täcke.Ska det hålla för mer?

Sv: Vad kan man förvänta sig av ett täcke?

Det beror helt på omständigheterna tycker jag.
- var hästen blöt när täcket åkte på?
- vad det är för material i täcket?
- hur gammalt är täcket och är det tvättat nån gång?
- återimpregnerat?

Sen så finns givetvis olika bra täcken, oavsett prisklass.

Jag förväntar mig att ett regntäcke håller hästen torr. Man måste förstås impregnera täcket någon gång per år.

linnea 82 skrev:
Mitt ofodrade regntäcke åkte på nu när det regnade.Satte på det på em.och på fm.dagen efter så hade det gått igenom.Det hade då i och för sig regnet konstant.Vad ska man egentligen förvänta sig av ett täcke.Ska det hålla för mer?

Hej,

Ett bra regntäcke ska ju göra skäl för namnet, mina HW regntäcken håller Lukas torr en hel dag i spöregn.

Hade ett billigare från Hööks förra sommaren som regnade igenom efter bara 3 timmar och det reklamerade jag och fick pengarna tillbaka.

~Ingrid

Jag håller med övriga svar ovan, främst ang. svar. Det beror på omständigheterna. Är det ett relativt nytt täcke som ännu inte har åkt in i tvättmaskinen ännu och som inte är använt mer en kanske ett år så förväntar jag mig att det bör hålla tätt.

Men om det t.ex. är tvättat får man också tänka på Hur man tvättat det och i vad etc. Och det spelar givetvis roll om hästen även var blöt innan täcket åkte på etc. Så jag håller med om att omständigheterna spelar in.

Om det är ett nytt (!) täcke så tycker jag du ska reklamera det.

bigganl skrev:
Jag förväntar mig att ett regntäcke håller hästen torr. Man måste förstås impregnera täcket någon gång per år.

Håller med! Jag har Hööks täcken och är jättenöjd med dem.

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 541
Senast: ako
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 445
Senast: Emuliiaa
·
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 103
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka