vad kan ponnyn väga?

annaa

Trådstartare
Vet inte om jag är på rätt forum nu, men jag behöver hjälp med att gissa vikt på två hästar. Båda är i stor D-ponny storlek, den ena en new forest och den andra en nordsvensk.

Funderar nämligen vad lastvikten kan bli om man skulle köra dem i samma släp..

Och det finns något sätt man kan räkna ut vikten på hästen väl? Någon som vet hur?

Sv: vad kan ponnyn väga?

4,3 x lansmärkesomfång + 3,0 x mankhöjd - 785= vikten

Det finns en till formel där man mäter längden på hästen men jag kan inte den i huvudet...

Sv: vad kan ponnyn väga?

det beror ju på hur dom är i hull och muskelmassa. men om man säger 'normal' skulle jag tippa på 300-350 resp. 400-450....

Liknande trådar

R
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 336
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 495
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka