Bukefalos 28 år!

Vad klarar du dig inte utan på häst och dig själv

Chamsin

Trådstartare
Tänkte skapa en lite rolig tråd.

Man får enbart säga två saker som du inte klarat dig utan utrusningsmässigt på hästen och dig själv.
Motivera varför.
Hästen:Grimma och grimskaft. leda hästen, funkar ridmässigt.
Jag: Hjälm och säkerhetsväst. Sätter alltid säkerheten först. Det andra får jag klara mig utan eller lära mig leva utan. ;) Finns ju även vanliga kläder och skor som skulle kunnat funka.

Nästa :)
 
Det var ju svårt, eftersom jag spontant tänkte samma grejer som du! ;)

Får väl säga piggborste då, eftersom mina hästar nog aldrig varit så leriga som denna vinter, och mitt westernrep, som jag använder som grimskaft, till longering, till att leda fölen med osv.

Jag själv har upparbetat ett beroende av min tjocka stalloverall, som man inte KAN frysa i, och mina gamla ridbyxor som är slitna och hemska men jättesköna och praktiska.
 
Till hästen;

Träns= går även bra leda hästen med så mer funktionellt än grimma och grimskaft.

Borstar= kul om hästen är någorlunda ren när man ska rida ;)

Till mig;

Hjälm= ser jag som en självklarhet.

Ridhandskar= så slipper jag skav på händerna.
 
Efter dagens blixthalka och många nära döden-upplevelser måste jag säga:

Till hästen: Broddar (andra saken får väl bli någon typ av huvudlag så klarar vi oss nog)

Till mig: Broddar och pannlampa (skulle gärna säga hjälm och telefon också, men det är väl sekundärt om man inte ens hittar hästen...)
 
Tänkte skapa en lite rolig tråd.

Man får enbart säga två saker som du inte klarat dig utan utrusningsmässigt på hästen och dig själv.
Motivera varför.

Oj, vad svårt.
Hästen: Absolut sin hagkompis och mig(hoppas jag ;-) ) Näe men selen och vagnen är väldigt viktigt för ponnyn, den är = KÄRLEK for honom
Mig: Varseljackan :love: och mina nya vinterskor =)
 
Jag kan inte och vill inte rida utan hjälm och ridskor. Gärna ridbyxor och sport bh och säkerhetsväst också :p.

Hästen vill ha sitt täcke och jag vill åtminstone ha ett huvudlag till henne.

Borsta går att göra med halm/handduk och kratta med en spetsig sten ;). Så borstar är inte nödvändigt.
 
Oj, vad svårt.
Hästen: Absolut sin hagkompis och mig(hoppas jag ;-) ) Näe men selen och vagnen är väldigt viktigt för ponnyn, den är = KÄRLEK for honom
Mig: Varseljackan :love: och mina nya vinterskor =)
Hagkompisar och människor hör ju inte till kategorin utrustning???

Jag skulle säga komplett träns, broddar, hovkrats och borstar. Sadel vore ju trevligt med tillhörande schabrak, men inget måste.

Till mig: Hjälm och handskar.
 
Hagkompisar och människor hör ju inte till kategorin utrustning???

Jag skulle säga komplett träns, broddar, hovkrats och borstar. Sadel vore ju trevligt med tillhörande schabrak, men inget måste.

Till mig: Hjälm och handskar.

Därav att jag skrev selen och vagnen efter?
 
Tänkte skapa en lite rolig tråd.

Man får enbart säga två saker som du inte klarat dig utan utrusningsmässigt på hästen och dig själv.
Motivera varför.
Hästen:Grimma och grimskaft. leda hästen, funkar ridmässigt.
Jag: Hjälm och säkerhetsväst. Sätter alltid säkerheten först. Det andra får jag klara mig utan eller lära mig leva utan. ;) Finns ju även vanliga kläder och skor som skulle kunnat funka.

Nästa :)


Pälsglans och broddar till hästen

Hjälm till mej :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 959
Senast: Görel
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 666
Senast: Elendil
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 565
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 529
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp