Sv: Vad köpa i USA?
Då säger jag som Alexandra_W, kolla efter märken som du använder vanligtvis. Pikeur är dock alltid dyrare här än i Sverige, likaså är Cavallo, Petrie och Königs. Amerikanska märken lär vara billigare här. Ett par Ariat ridskor till sommaren kan ju vara en trevlig investering. Håll dig borta från Ariats ridstövlar, dock - de är sämre än Mountain Horse, har urdåliga dragkedjor, och lädret är så mjukt att de sjunker hur många centimeter som helst. Dessutom är de sjukt dyra för den dåliga kvaliteten man får. Ridskorna är emellertid bra! De har också fina gaiters och chaps.
Om du letar ridbyxor till sommarvädret måste jag tipsa om Kerrits Sit Tight-kollektion, och Tuff Riders vanliga ribbade ridbyxor. Det är 30 grader nästan varje dag sommaren igenom här men jag överlever ändå tack vare ridbyxorna.
USAs största ridsportskedja finns tyvärr inte i Colorado. Skicka PM om du vill ha deras hemsideadress.
Jag måste nog motsäga Alexandra_W lite grann gällande färger. Själv köper jag alltid schabrak i Sverige då dressyrschabrak här nästan enbart är vita eller svarta, och hur kul är det? Ridbyxor finns emellertid i roliga färger - Tailored Sportsman, till exempel, finns i nästan 30 olika färger i olika modeller. De är inte särskilt sköna och tämligen dyra men vad gör man när man vill ha silvergrågröna ridbyxor?