Presidentvalet i USA - 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu svarar jag inte för @Jeffery uppenbarligen, men överlag så är det väl inte så märkligt om man skulle tycka så. Jag är inte alls förtjust i Biden egentligen, eller amerikanska politiker överlag - men nästan vem som helst hade framstått som ett bättre val än Trump. Visar en president antidemokratiska tendenser är det ganska svårt att komma ifrån att man blir lättad av efterträdaren.
Förstår att du anser detta, men jag håller inte med dig ens det minsta lilla i din analys.
 
Din argumentationteknik är här på en väl utvecklad sexårings nivå.



Problemet är att du inte tycks förstå att om något blir dåligt, så har dess status ändrat läge till det sämre.
Och det sker alltid efter en tidsaxel, vilket i det här fallet går från Trumps presidensskap till ett kommande sådant med Biden vid rodret. Det kokar helt enkelt ned till skillnaden mellan Trumps approach till Bidens approach, hur mycket du än vill koncentrera dig på Biden.
Men se där, där kommer lite personangrepp istället för riktiga argument :) Som väntat!

Få se nu om moderator skickar varningar till dig också för detta, som de gjorde till mig när jag gjorde ens en antydan till dylika saker.
 
Vill du få detta förklarat för dig av en sexåring verkligen? ;)
Om du inte vill förklara det för Jeffery så kan du få förklara det för mig. Du får gilla Trumps politik om du vill men det blir lite konstigt när du inte verkar vilja förklara varför du ser det som bättre med en oförutsägbar president som dessutom under hela sin presidentperiod mest uttalat sig som en diktator framför en säkert lika usel president politiskt sett men som iallafall är förutsägbar och handlar utifrån någon typ av demokratiska principer.
För mig är Biden tusen gånger bättre bara för att han inte kan få för sig att starta kärnvapenkrig pga ett snabbt infall och i den saken litar jag inte alls på Trump
 
Men se där, där kommer lite personangrepp istället för riktiga argument :) Som väntat!
För att min mening ska bli till personangrepp behöver den byggas om till att angripa en person, till typ
Du argumenterar som en väl utvecklad sexåring.

Men retorik är ganska långt från trådämnet, så det borde vi släppa. Kanske starta en ny tråd för det?
 
För att min mening ska bli till personangrepp behöver den byggas om till att angripa en person, till typ
Du argumenterar som en väl utvecklad sexåring.

Men retorik är ganska långt från trådämnet, så det borde vi släppa. Kanske starta en ny tråd för det?
Retorik är merparten av vad du sysslar med.
 
Du har väldigt lätt att svara något annat än på givna frågor.
I vilken värld lever du där man kan bete sig som du gör och sen förvänta sig svar på sina frågor? Vet inte om det är så du tror alla fungerar även utanför din lilla cirkel, men jag får tyvärr berätta för dig att jag fungerar inte så (ej heller gör nån person jag umgås med).
 
Fast ... jag som ar registrerad demokrat maste dock papeka att CNN ligger valdigt langt till vanster har i var varld. (Jag tittar ofta pa CNN och bor i en Demokratisk stat ... men det forhindrar inte att jag har tillrackligt med kunskap for att veta (och oppet medge) att CNN ligger valdigt langt till vanster for vart land, och Chris Cumo ibland aven lagre ut pa kanten.
Personligen gillar jag Biden (can't we all just get along?) som ar en kand negotiator, det ar hans styrka. Precis det vi behover just nu. Och nej, jag registrerade mig som demokrat for att Trump verkligen "rubbed me the wrong way" och jag inser att han sager, och har sagt, saker som ar helt varldsframmande ... men vi har en grundlag, var constitution, (som manga i Sverige tycker ar fel? inte gillar? whatever? men jag forstar det inte, Det ar en grundlag, med moderna andringar och tillagg, precis som i de flesta Europeiska stater. period)
Om man vill se hur de olika news media ligger i forhallande till USA ... dock inte Europe ... sa har jag en link

Screen Shot 2020-12-23 at 11.51.24 PM.png
 
Skulle du kunna förklara vad det är som gör Trump så mycket bättre än Biden?
Personligen kan jag inte tänka mig att en person som beter sig så som Trump gjort sedan han förlorade valet, är det minsta lämplig att styra ett stort mäktigt land. Jag känner nästan att han borde plockas ner från sin post såsom "otillräknelig" redan nu innan han hinner ställa till med ännu mer. De senaste veckorna har han betett sig som en ytterst känslostyrd och irrationell person som kommer med helt bisarra påståenden (kring valresultatet inte minst) och utför impulsiva handlingar. Oavsett politisk ideologi så är han som person absolut olämplig i mitt tycke. Rentav farlig.
 
Fast ... jag som ar registrerad demokrat maste dock papeka att CNN ligger valdigt langt till vanster har i var varld. (Jag tittar ofta pa CNN och bor i en Demokratisk stat ... men det forhindrar inte att jag har tillrackligt med kunskap for att veta (och oppet medge) att CNN ligger valdigt langt till vanster for vart land, och Chris Cumo ibland aven lagre ut pa kanten.
Personligen gillar jag Biden (can't we all just get along?) som ar en kand negotiator, det ar hans styrka. Precis det vi behover just nu. Och nej, jag registrerade mig som demokrat for att Trump verkligen "rubbed me the wrong way" och jag inser att han sager, och har sagt, saker som ar helt varldsframmande ... men vi har en grundlag, var constitution, (som manga i Sverige tycker ar fel? inte gillar? whatever? men jag forstar det inte, Det ar en grundlag, med moderna andringar och tillagg, precis som i de flesta Europeiska stater. period)
Om man vill se hur de olika news media ligger i forhallande till USA ... dock inte Europe ... sa har jag en link

Visa bifogad fil 62181
CNN har ju varit till nästan 100% en "bash Trump"-kanal tycker jag! Den CNN vi ser här hemma alltså. Nästan lite överdrivet (även om jag håller med om det mesta). På samma sätt som FOX News åtminstone tidigare (...) varit åt andra hållet. Dvs inte några direkt neutrala TV-kanaler, vilket är trist.
 
Förutom att Trump agerat antidemokratiskt vad tycker du om att Trump är så anti forskning? För de som stödjer Trump verkar hans ideologi trumfa vetenskap.
Vilken forskning syftar du på, och mer specifikt vad då Trump är anti och hur?

Även intressant om du kan specificera det antidemokratiska agerandet.

Kan du även säga vad Trumps ideologi är som folk följer, som trumfar vetenskap? Och vilken vetenskap, och hur?
 
Vilken forskning syftar du på, och mer specifikt vad då Trump är anti och hur?

Även intressant om du kan specificera det antidemokratiska agerandet.

Kan du även säga vad Trumps ideologi är som folk följer, som trumfar vetenskap? Och vilken vetenskap, och hur?
Varför är det bara alla andra som ska svara på frågor och inte du? Är det verkligen så svårt för dig att förklara hur du själv tycker och tänker?
 
Varför är det bara alla andra som ska svara på frågor och inte du? Är det verkligen så svårt för dig att förklara hur du själv tycker och tänker?
Vet inte varför du ställer den här frågan, jag kan gärna specificera mina frågor om jag blir ombedd att göra det. Eller vad jag tycker och tänker.

Men jag kanske har missat nån fråga från dig. Vad har jag sagt eller frågat som du vill ha mer specificerat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp