Vad kostar det ---

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fluffy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 756
F

Fluffy

--- att kastrera en hingst?
Cirka ungefär på en höft alltså.
På klinik? Hemma?

Sv: Vad kostar det ---

Är väl lite olika beroende på var man bor. Jag tror jag betalade 2000 kronor då min blev kastrerad. Jag gjorde det hemma. Ringde runt lite till olika veterinärer. På en del veterinär stationer gjorde de bara liggande kastrering. Men det kändes lite riskabelt så, jag kom fram till att det kändes bäst att göra det hemma. Motionerade honom 2*30 minuter varje dag. Han fick gå i hagen som vanligt + att jag petade in ett finger i "hålen" för att hålla det öppet så blod och "gisch" kunde rinna ut.

Mvh Jordgubab

Vi kastrerade hemma och min vet tog 1800 kr för det.:banana:

Jag gav 1600kr då min kastrerades hemma för 3 år sedan, antar att det gått upp lite, men inte så jättemkt. Kanske 1800-2000kr i nuläget??

Jag betalade ca 2700:- på klinik i Göteborg för våran shettishingst.

Liknande trådar

Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Freazer
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 182
Senast: Mint
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka