Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
csn och mecenat är inte samma sak. mecenatkortet har fungerat som kårleg (numera är kårobligatoriet avskaffat), om det är någon skillnad om vi ser till studentrabatter vet jag inte.
Däremot distribueras csnkortet av mecenat.
csn-kort hade jag när jag pluggade på gymnasiet, mecenat fick jag när jag började på KTH.
Det är ingen skillnad gällande studentrabatter nu när obligatoriet är avskaffat. Du får ett Mecenatkort även om du inte betalat kåravgiften och har rätt till samma rabatter från Mecenat som de som betalat.
CSN-kortet hör som sagt till gymnasiet, men varianten på högskolan heter Studentkortet. Sen finns det även Mecenat.
När jag började plugga kostade studentkortet pengar, men Mecenat var gratis. Nu vet jag inte riktigt hur det är, jag brukar få båda...
Allmänt svar. Jag har köpt ett program med studentrabatt, då handlade det inte om att ha ett kort, utan om att man hade en registrerad e-post på universitet eller högskola. Kanske är det samma sak med Adobe.