Vad krävs för att bli rallylydnadsinstruktör?

Ciindy

Trådstartare
Inom agilityn är det en ledarskapsutbildning, tävlingserfarenhet (?) och 16 år, vad ska du ha gjort för att få påbörja en kurs för att bli rallylydnadsinstruktör?

Sv: Vad krävs för att bli rallylydnadsinstruktör?

Det beror väl helt på i vems regi utbildningen hålls... "Vem som helst" kan ju utbilda rallylydnadsinstruktörer och bestämmer då själv kraven.
På Hundens Hus, t.ex. vet jag att Instruktörsutbildning krävs.

Sv: Vad krävs för att bli rallylydnadsinstruktör?

Jag är rallylydnadinstruktör, utbildad i Oxie. Jag är "vanlig" ALI-instruktör i botten, men mig veteligen så var det inget krav.

Jag har kurser men kan känna att det jag lärde mig på utbildningen snart är i princip inaktuellt. Men jag har god kontakt med en i remissgruppen och hur sporten i sig fungerar vet jag ju.

Men våren kurs kommer att bli lite "Det här kanske ni borde lära er.."

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 153
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 613
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 512
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 307
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka