Vad krävs för att tävla ponny bland stora hästar?

jerseyko

Trådstartare
Som rubriken lyder, vad är det som krävs för en ponny ska få tävla bland stora hästar när ryttaren blivit över 18år?

Sv: Vad krävs för att tävla ponny bland stora hästar?

Nej storleken är absolut inga problem, men det är alltså bara att lösa ut en storhäst licens åt honom istället för en ponny?

Spelar ingen roll.. du får inte tävla ponny när du är över 18... tyvärr..

Fel, det får hon visst, men inte på ponnytävlingar utan som storhäst, på ponny tävlingar får man om man är över 18-år bara rids ung ponnier 4-6 år och i avd B.

Till trådskaparen, ja du behöver bara lösa en hästlicens till din ponny, det är allt, dock är det lite krångel om du vill att ponnyn ska gå som ponny igen, den kan alltså inte gå som storhäst med dig och som ponny med någon annan samtidigt.

Om man löser storhäst licens är det väl 12 månader tills man kan lösa ut en ponny licens? Va så länge sen jag var insatt i sånt där så jag har glömt det mesta!!

hopp_freakJodå ponny får du tävla hur länge du vill, finns t.om en ponny som för många många år sen var med i Os-laget i hoppning ;)
Fanns när jag var mindre en tant som haft sin ponny sen den var föl, och tävlade den fortfarande i hoppning när ponnyn fyllt 24:a :D

Om du skulle sälja ponnyn till en ponnyryttare eller om du vill att någon ska tävla den som ponny igen så får du som sagt inte tävla den som stor häst samtidigt. Men den får "bli ponny igen" om det är ett stadigvarande ryttarbyte (alltså tex. försäljning, foderutlåning etc.)

Okey. Finns det möjlighet att tävla honom bland ponnyer utom tävlan för att visa upp honom vid ev. försäljning? Eller är det upp till arrangören?

pmm skrev:
hopp_freakJodå ponny får du tävla hur länge du vill, finns t.om en ponny som för många många år sen var med i Os-laget i hoppning ;)

vilken då?

Åh nu kommer jag inte ihåg vad han hette, men han var med i en gaammal Pennytidning om kända hästar :p

den ponnyn har jag också hört om! Har för mig det var ngn gång på femtitalet den tävlade OS:

vet en som är 148 och har tävlat OS för saudiarabien i hoppning, Han är pensionär i Skåne nu :)
Fast det är ju inte samma :)
Glöm inte jappeloup han var väl 154. Mynta är oxå en liten skit.

Stroller hette han. Var connemarakorsning och tävlade för Storbritannien i OS 1968 och tog individuellt silver.

snyltar lite på din tråd..

får man tävla c-ponny bland stora hästar också? eller är det bara d-ponny?

megasus skrev:
Stroller hette han. Var connemarakorsning och tävlade för Storbritannien i OS 1968 och tog individuellt silver.

hjälper till lite här, han var 144cm hög och vann även Hamburg derbyt och hickstead derby. Han dog 1986 i en ålder av 36 år. Vilket innebär för oss som kan räkna att han var 18 år när han gick OS
Stroller
http://multimedia.olympic.org/pic/equ_jump_gal_l_02.jpg

starcraft skrev:
snyltar lite på din tråd..

får man tävla c-ponny bland stora hästar också? eller är det bara d-ponny?

Min kompis rider sin C-ponny som storhäst i alla fall (efter kontakt med distrikt för att kolla av ordentligt), dock rider hon bara dressyr om det skulle vara någon skillnad. :)

Du var duktig på att hitta en riktigt gammal tråd ;)

Vilken häftig ponny!!

vilken cool ponny

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 194
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 967
Senast: Editten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka