Vad krävs för olika titlar?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 220
A

anja23

Finns det någonstans man kan läsa vad som krävs för olika titlar?
T.ex om man har viltspårschampionatet som mål, hur mycket ska tävlas/vinnas?

Och även, vad krävs för LP1 t.ex?

Sv: Vad krävs för olika titlar?

LP1 är helt riktigt 3 1:a pris i lyd 1
LP2 är 3 1:a pris i lyd 2
LP3 är 3 1:a pris i lyd 3
SLCH = 3 1:a pris i Elit

Viltspår: Först ett godkänt anlagsprov och därefter 3 st 1:a pris i öppen klass varav ett av proven måste vara ett fast prov. 2 av dem kan vara rörliga. Det kan vara svårt att komma med på ett fast prov.

3 1:a pris i elit = LPelit. jag vet inte om kravet på utställningsmerit för championatstitel togs bort samtidigt som för brukschampionatet, gjorde det det så blir en renrasig SLCH. blandraser kan aldrig få någon championatstitel så de blir LPelit oavsett.

Man behöver inga utställningsmeriter längre utan blir SLCH direkt. LPelit finns inte ialla fall inte för renrasiga hundar.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 195
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
215
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 721
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 437
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka