vad krävs för utbildning?

tipsy

Trådstartare
jag skulle vilja jobba med att utbilda antingen assistanshundar eller narkotikahundar. vad krävs för utbildning för det? hur ser arbetsmarknaden ut?
tacksam för svar:)

Sv: vad krävs för utbildning?

Jag vet inte om Hundskolan i Sollefteå finns kvar ( f d Statens Hundskola) men om den är kvar så hade jag ringt upp dit och pratat med dem - de borde veta vilka utbildningsvägar du kan ta för att nå ditt mål.

Narkotikahundar vet jag inte om de "internutbildas" inom Polisen och Tullen men det finns nog civilanställda på hundenheterna också så du skulle kunna höra med Tullen eller t ex Polisens hundverksamhet på Revingehed i Skåne om de har några tips att ge dig.

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 746
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 478
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 011
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka