Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker läsa Att komma hem ska vara en schlager av Per Hagman och blir både asirriterad och asimponerad på typ varenda sida. Men jag ska nog ta mig igenom den i sinom tid.

Annars lyssnar jag på The Break, Marian Keyes senaste och hon levererar igen tycker jag. Ett par av hennes senare har varit rätt kassa i mitt tycke, men så var ju Är det någon där? helt mästerligt bra också och jag har väl haft för höga förväntningar. Nu börjar jag faktiskt fnissa på bussen, imorse höll jag på att ramla av trottoaren åt citatet "I hope he gets rabies of the dick" ;)

Läser även The ties that bind av Erin Kelly, som är mycket engagerande, och... något mer. Nej just det - jag upptäckte att Det goda franska köket av Julia Child har kommit som e-bok med inledning av Lotta Lundgren men jag har bara läst något stycke så det räknas ju inte :)
 
Jag försöker läsa Att komma hem ska vara en schlager av Per Hagman och blir både asirriterad och asimponerad på typ varenda sida. Men jag ska nog ta mig igenom den i sinom tid.

Annars lyssnar jag på The Break, Marian Keyes senaste och hon levererar igen tycker jag. Ett par av hennes senare har varit rätt kassa i mitt tycke, men så var ju Är det någon där? helt mästerligt bra också och jag har väl haft för höga förväntningar. Nu börjar jag faktiskt fnissa på bussen, imorse höll jag på att ramla av trottoaren åt citatet "I hope he gets rabies of the dick" ;)

Läser även The ties that bind av Erin Kelly, som är mycket engagerande, och... något mer. Nej just det - jag upptäckte att Det goda franska köket av Julia Child har kommit som e-bok med inledning av Lotta Lundgren men jag har bara läst något stycke så det räknas ju inte :)
Jag har svårt att tänka mig det franska köket som ljudbok, men för mig som var barn på 70-talet var boken när den kom i ny utgåva för ett par år sedan värsta nostalgikicken - plötsligt förstod jag var mina föräldrar fått sina recept från
 
Jag har svårt att tänka mig det franska köket som ljudbok, men för mig som var barn på 70-talet var boken när den kom i ny utgåva för ett par år sedan värsta nostalgikicken - plötsligt förstod jag var mina föräldrar fått sina recept från

Nej, ljudbok blir den nog aldrig, det vore ju hemskt märkligt. Lotta Lundgrens böcker fungerar som ljudböcker tycker jag för det är så mycket mer än recept, men en sådan här skulle nog inte funka alls som ljudbok.
 
Nu har jag läst klart Tuppen och havet och jag gillade den! Väldigt annorlunda mot vad jag brukar läsa men Sara Paborns språk är verkligen något utöver det vanliga!

Har dessutom lyssnat på Sommar på den lilla ön i havet som jag tyckte bättre om än Colgans böcker om bageriet. Jag saknade förvisso Neil men en kan inte få allt antar jag :D Inget extraordinärt språk och väldigt förutsägbar (såklart) men trevlig och lätt att lyssna på :)

Hittade ljudboken Skämmerskans dotter sist jag var på biblioteket aå nu lyssnar jag på den i bilen. Jag har aldrig hört tala om den innan men alltså, väldigt annorlunda och fascinerande bok hittills! Kan verkligen rekommenderas till alla som lyssnar på och roas av barn/ungdomsböcker med inslag av fantasy :)
 
@Killaloe Hur har du det med Anna Arvidssons Ordbrodösen, har du läst den? Kommer att tänka på den när du skriver om YA och fantasy.

Magi är så inte min grej men i Ordbrodösen var det så lagom mycket, den var en så fin historia trots magin. För mig funkade det så som jag tror att magi är tänkt att fungera men sällan gör: ”Oj, tänk om det vore så här”. Och så välskriven. Kan varmt rekommendera.

Här är en bloggares intervju med författaren som fångar boken väl:

http://agnesbokblogg.blogspot.com/2017/02/intervju-med-anna-arvidsson.html
 
Fick tips om Snapphanehjärtan av Holger Due, och låg och läste den hela natten, spännande om gerillakrig i Halland och Blekingen!

Har även Stigma av Geoff Erving nedladdad men har inte riktigt gett mig i kast med den. Känns (kanske orättvist) lite tungt såhär mitt i soliga sommarferien.
 
@Killaloe Hur har du det med Anna Arvidssons Ordbrodösen, har du läst den? Kommer att tänka på den när du skriver om YA och fantasy.

Magi är så inte min grej men i Ordbrodösen var det så lagom mycket, den var en så fin historia trots magin. För mig funkade det så som jag tror att magi är tänkt att fungera men sällan gör: ”Oj, tänk om det vore så här”. Och så välskriven. Kan varmt rekommendera.

Här är en bloggares intervju med författaren som fångar boken väl:

http://agnesbokblogg.blogspot.com/2017/02/intervju-med-anna-arvidsson.html
Har inte läst ordbrodösen, än! Men visst har du och säkert någon mer nämnt den i tråden tidigare? För jag har lagt den på listan över böcker jag vill läsa och det gör jag nästan bara med böcker som rekommenderas här i tråden :)

Den låter verkligen så himla intressant och bra och läsvärd! Och säkert en bok som jag kommer älska, så tusen tack för att du tänkte på mig och nämnde den :love:
 
Har inte läst ordbrodösen, än! Men visst har du och säkert någon mer nämnt den i tråden tidigare? För jag har lagt den på listan över böcker jag vill läsa och det gör jag nästan bara med böcker som rekommenderas här i tråden :)

Den låter verkligen så himla intressant och bra och läsvärd! Och säkert en bok som jag kommer älska, så tusen tack för att du tänkte på mig och nämnde den :love:
Japp, @Anna förstås!
 
Fick ett lästips på restaurangen idag: Bita i gräset av Jan Olof Ekholm, ska vara en lättsam deckare i hälsokostsammanhang. Har inte gett mig på den än men tipset kommer från en tillförlitlig källa. :D
 
På veckans roadtrip fick dottern lyssna på Nevermoor. Den var lite läskig ibland, men när den tog slut frågade hon efter en fortsättning på en gång :up::up::up:
 
En veckas semester i solstolen har gjort att jag läst ikapp en del:

Anne Brontë: The Tenant of Wildfell Hall. Jag vet inte varför jag gillar Brontës; tror det är något med språket och att det är så intressant att få inblick hur de tänkte för 200 år sen. Min favorit är Jane Eyre, Den här nådde inte upp till den men var ändå bra. Typisk Brontë-hjältinna med benhård övertygelse om vad som är rätt och vad som är fel och som inte ruckar på sin moraliska kompass trots att det blir jobbigt för henne ett tag.

Elsa Ferrante: De två sista delarna i Neapelkvartetten. Hon skriver med ett driv som gör att man bara fortsätter att läsa. Tyckte ändå inte att jag engagerade mig fullt ut under läsningen - men nu efteråt minns jag handlingen väldigt tydligt.

AJ Finn: The Woman in the Window. Väldigt Hitchcock-inspirerad historia, men välskriven. Gillade den, även om jag förutsåg slutet.

Kjell Westö: Den svavelgula himlen. En skildring av en man som växer upp i Helsingfors, i skuggan av en förmögen familj där han blir vän med sonen och kär i dottern. Där finns många hemligheter och klasskillnaderna är avgrundsdjupa. Jag gillar starkt hans sätt att skriva och har blivit sugen på att besöka Helsingfors (jag läste en annan av hans böcker tidigare i år).

Niklas natt och Dag: 1793. Hiss på den. Vet inte om man ska kalla den deckare eller historisk roman; bra är den i alla fall. Varning dock för äckelmagade, 1700-talets Stockholm var inte att leka med.

Pascal Engman: Patrioterna. Fick den av medresenär som kallade den en jättespännande bladvändare. Jomenvisst, action är det men inte min kopp te.

De flesta dör, och det är mycket blod. Karaktärerna är grunda och svåra att förstå sig på.
 
Nu har jag läst klart Tuppen och havet och jag gillade den! Väldigt annorlunda mot vad jag brukar läsa men Sara Paborns språk är verkligen något utöver det vanliga!

Har dessutom lyssnat på Sommar på den lilla ön i havet som jag tyckte bättre om än Colgans böcker om bageriet. Jag saknade förvisso Neil men en kan inte få allt antar jag :D Inget extraordinärt språk och väldigt förutsägbar (såklart) men trevlig och lätt att lyssna på :)

Hittade ljudboken Skämmerskans dotter sist jag var på biblioteket aå nu lyssnar jag på den i bilen. Jag har aldrig hört tala om den innan men alltså, väldigt annorlunda och fascinerande bok hittills! Kan verkligen rekommenderas till alla som lyssnar på och roas av barn/ungdomsböcker med inslag av fantasy :)
Nu har jag bara några minuter kvar att lyssna på Blybröllop. Jag känner VERKLIGEN att detta är en författare för mig!

Ska nu hitta Tuppen och havet som bok. Men var?
 
Nu har jag bara några minuter kvar att lyssna på Blybröllop. Jag känner VERKLIGEN att detta är en författare för mig!

Ska nu hitta Tuppen och havet som bok. Men var?
Åh vad kul att det var ett bra tips!
Jag har lånat tuppen och havet på lokala biblioteket - så kanske där?
 
Lyssnade på Imorgon kommer jag att sakna dig och njä. Dels är huvudkaraktären ett as, dels är inläsningen rätt usel faktiskt och dessutom är boken rätt förutsägbar efter första halvan. Verkar som det kommer fler böcker om samma karaktär - dom tänker jag nog hålla mig ifrån alltså.

Har även läst Ett folk utan land som är en ganska medioker YA-fantasy. Typ alla ”rätta element” finns där för att det ska bli en bra bok men jag tycker inte riktigt att den håller hela vägen. Det kan bero på att jag var så himla imponerad av Jellicoe Road att jag hade förväntat mig mer av författaren, men jag hoppas att hon kommer skrota den här serien rätt snart och återgå till att skriva mästerlig YA utan fantasy! :D

Är också i slutet av skämmerskans dotter - den överträffar helt klart mina förväntningar och där tänker jag definitivt fortsätta serien för att se vart den tar vägen! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 669
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
787
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 000
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp