Vad leker bebisar med?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mian1

Trådstartare
Just nu verkar Astrid ha blivit stor nog att uppskatta sin mobil med färgglada djur (även om hon fortfarande bara tittar på fåret och grisen och ignorerar hästen :mad: ) och hon gillar att de rör på sig. Svågern har köpt henne ett babygym som hon verkar tycka om även om hon är för liten att nå upp och röra på grejerna.

Vad ska de ha för leksaker och vid vilken ålder? Barnägande kompisar pratar om alla möjliga sorters tillbehör som man bara måste ha.
 
Sv: Vad leker bebisar med?

Leta i kökslådorna. Min tycker allra mest om olika sorters sladdar (nu är han ju lite äldre, men han har alltid gillat det) och han var oerhört förtjust i blixtlås på tröjor (sådana har du säkert). Sedan är det bra med kastruller med tillhörande lock som man kan sätta på och ta av. Av de leksaker han fått så är det väl nallarna som han gillar att bita i nosen. Men nu börjar han gilla bara sådant han inte får ha...
 
Sv: Vad leker bebisar med?

man måste inte ha något alls...

Mina barn har uppskattat mjukisdjur som haft SMALA delar som små bäbishänder lätt kunnat greppa om, när de varit små.

Jag minns fdaktiskt inte vilka åldrar vad brukar vara aktuellt... Men man kan kika lit epå leksaksförpackningarna, där står vilka åldrar leksakerna rekommenderas från. Detta är baserat på hur "normalbäbisar" utvecklas.
 
Sv: Vad leker bebisar med?

Cillavan skrev:
Leta i kökslådorna. Min tycker allra mest om olika sorters sladdar (nu är han ju lite äldre, men han har alltid gillat det)
SLADDAR???
Hur gammal är han??
Jag skulle ALDRIG våga låta mina barn leka med sådant - aldrig hört talas om skälet till att man inte har längre trådar på leksaker än 20 cm, varför man inte längre får ha snören i kapuschonger på barnkläder mm?? Så många barn som lyckats strypa sig själva av misstag, ett ögonblicksverk om man har otur...
 
Sv: Vad leker bebisar med?

Små bebisar leker med ALLT som är stort nog för att inte bli farligt och litet nog för att passa i den lilla handen.
Och så får det gärna vara glada färger på det.
Det måste vara giftfritt och så skall det inte kunna lossna några delar.

Om den lilla ligger på sidan på en filt, med litet prylar framför sig, så börjar den snart att leka. Och att rulla från sida till sida via ryggläge.
Så man kan ha grejjor på båda sidor.
Det är mycket bättr för barnets rygg att göra så än att ligga på rygg och måtta upp mot ett babygym.
Jag har ett babygym som första barnet använde en månad, sedan så har det stått på vinden och inte kommit fram vare sig till 2:an eller 3:an.

Så jag tycker nog bara att man behöver en enda sak, en testcylinder där man kan prova att saker är stora nog för att inte vara farliga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 728
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 361
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 804
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 434
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp