Vad måste du byta ut?

Sv: Vad måste du byta ut?

I värsta fall kavajen eller i alla fall knapparna på den. Tänker dock vänta med det och ha med mig silvertejp på tävlingarna för det är ju en definitionsfråga om de är synliga eller ej. I övrigt klarar jag mig.

Men tror du ärligt på detta själv?? Det måste vara VÄÄÄLDIGT stora knappar om man ser en logga på knapparna på en halv meters avstånd eller mer....

Nej jag tror inte att det kommer att bli något större problem. Tycker dock väldigt illa om svårtolkade regler som blir en bedömningsfråga. Som TR är skrivet nu står det dessutom inget om att det ska var synligt utan bar att loggan bara får förekomma n gång per plagg/utrustning.

Jag konstaterade att dotterns kavaj inte har ett enda märke utvändigt trots att det är ett väkäntmärke, inte ens knapparna var präglade med loggan. (Loggan är däremot tryckt på fodret).

Som det ser ut nu (väntar på svar på förbundet för att veta säkert) så får jag inte använda hjälmen och scabraken. Kavajerna tror jag klarar sig, men har inte brytt mig om att kolla.

:banana: är väldigt glad över att man kan ha logga på benskydden :D, är på väg att köpa nya och lutar mot eskadron eller catago. bra att slippa köpa märkes löst så man vet vad man får:p.

nu är det bara hjälm och stövlar som är fel storlek på loggan, dock diskreta loggor som är ca 1cm2 fel. så det struntar jag i.
ridbyxor, schabrak, luva och skjorta syns loggorna inte på när man rider :p

Nej jag tror inte att det kommer att bli något större problem. Tycker dock väldigt illa om svårtolkade regler som blir en bedömningsfråga. Som TR är skrivet nu står det dessutom inget om att det ska var synligt utan bar att loggan bara får förekomma n gång per plagg/utrustning.

"Om du som ryttare inte är sponsrad av företaget i fråga gäller att logga får vara 3 cm2, dvs 1 x 3 cm, stor. Det gäller synlig reklam."
http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2011/12/IngenTR-andring/

"För att förstå lagtext behöver man ibland gå tillbaka till förarbetena.........."nu har ju sv ridsportförbundet skrivit ut en förklaring till reglerna där de skriver att det gäller endast synlig reklam, vilket jag för min del tycker är rätt uppenbart!, men att de nu förtydligat det. Inte måste de gå in och skriva det i TR?, det räcker väl med deras förklaring till TR för de som upplever det svårt att tolka vad som står? Det finns ju svart på vitt vad som gäller i deras förklaring. Där står att det gäller synlig reklam. Dessutom gäller det som en rekommenadation under 2012. Så tillverkarna får börja tillverka "godkända" produkter till tävling i fortsättningen...nu blir det ju närmast som en upplysningn av vad som kommer att bli regel framöver.

Med anledning av den nya TR-bestämmelsen om begränsningen av loggor på kläder/utrustning undrar jag vad du behöver byta ut i din tävlingsgarderob? Kommer detta på något sätt påverka ditt tävlande i år?

Själv behöver jag endast behöva köpa nytt schabrak:).

Nu verkar det inte som om någon behöver byta så mycket. Och du kan ha schabraket kvar. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
426
Senast: Emuliiaa
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
560
Senast: Ramona
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Cavallo
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 457
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår