Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
FUL eller inte ligger i betraktarens ögonDu ÄR inte ful utan du anser att du är ful. Det är stor skillnad. Jag har många vänner som anser sig själva vara fula, som egentligen är oerhört vackra enligt mig och många andra.
Försök att inte lägga in din egen värdering när folk tittar på dig. Förmodligen lägger de flesta inte någon värdering alls i folks utseenden när man pratar om annat eller träffas flyktigt. Och vem vet, när någon kollar extra mycket någon gång så kanske det snarare är så att personen ser någonting väldigt vackert?![]()
Jag blir lite provocerad av att folk säger att jag INTE är ful- för det ÄR jagNär jag frågar ibland om jag är ful så blir det först tyst och sedan kan de säga nej där jag hör (jag känner personerna) att de ljuger och i samma andetag kan de säga att det är insidan som räknas.
2. Folk som ligger i 90, jag lägger mig bekvämt med gott avstånd bakom och slår på farthållaren (visst, tar lite längre tid att komma hem, men det sparar bränsle och är det risigt underlag typ oplogat så vill jag inte köra om i onödan med min lillbil), och sen så saktar dom ner! Till typ 70! Och börjar blinka och härja för att jag ska köra om. Wtf?!! Jag låg "3 stolpar bakom" dvs exakt enligt körskoleboken. Ååååååå sånt gör mig arg. Hände senast i förrgår, 2 gånger. Visst, om jag legat i arslet på bilen framför mig kan jag förstå det, men när jag lugnt och snällt lägger mig långt bakom... Varför tvinga mig att köra om?! I snöstorm?!"
Jag tror att de helt enkelt blir besvärade av din fråga. Det hade jag blivit om någon ställde mig i ett hörn så. Vad svarar man, liksom? En sådan fråga är helt enkelt inte riktigt juste att ställa, tycker jag. Jag hade nog också blivit lite illa berörd eller ledsen över att någon trodde att jag hyste sådana tankar("ful") om någon annan.
Nej det är du DEFINITIVT inte, inga människor är fula.Jag blir inte arg eller irriterad, men när folk tittar på mig blir jag besvärad.Jag har svårt när de gör det, det är antagligen min självkänsla som spelar in. Jag är ful
2. Folk som ligger i 90, jag lägger mig bekvämt med gott avstånd bakom och slår på farthållaren (visst, tar lite längre tid att komma hem, men det sparar bränsle och är det risigt underlag typ oplogat så vill jag inte köra om i onödan med min lillbil), och sen så saktar dom ner! Till typ 70! Och börjar blinka och härja för att jag ska köra om. Wtf?!! Jag låg "3 stolpar bakom" dvs exakt enligt körskoleboken. Ååååååå sånt gör mig arg. Hände senast i förrgår, 2 gånger. Visst, om jag legat i arslet på bilen framför mig kan jag förstå det, men när jag lugnt och snällt lägger mig långt bakom... Varför tvinga mig att köra om?! I snöstorm?!
Det kan ju vara så att du har lyktor som är inställda så att de stör framförvarande, vilket jag själv tycker är, kanske inte provocerande, utan snarare riktigt irriterande och då särskilt om någon ligger så pass nära bakom. 3-sekundersregeln är trots allt ett minimiavstånd för att kunna bromsa någorlunda säkert, inte det exakta avstånd man måste ligga på.
Fast vem fasen tycker att en vän är ful? Jag tycker då inte att någon av mina vänner är ful och då blir frågan lite förolämpande - tror du att jag är en sån som går runt och tänker att folk omkring mig är fula?
Nej det är du DEFINITIVT inte, inga människor är fula.![]()