Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter kvällsmat nu. Ska snart glo på tunnelbanan. Känner mig så himlans ensam just nu så det finns knappt ord.. kommer väl alltid lyckas känna mig ensam, bortglömd, ignorerad..

Behöver hjälp med en "gåta"
Ska åka till London nästa vecka och frågade vilket hotell vi ska bo på och fick detta som svar.
"Ingår i en välkänd kedja som börjar på H sen tänkte jag vi skulle känna oss lite hemma så något med träd finns i namnet "

Nä, vi brukar gå när chefen säger att vi ska gå, vissa år blir det 2 dagar i mellandagarna ibland 1 dag. Enda gången jag gjorde alla rätt upp å ner var när jag började köra och skulle komma ikapp de andra. Nu ligger vi i fas igen.
Ok vilken bra chef ni har .Vi skulle iväg på scanias kurs för någon månad sedan och jag pratade med honom om det för han menade jag inte behövde någon kurs då jag bara kör transporter åt företaget men transportstyrelsen hade en annan uppfattning så jag talade om namnen på dom som var berörda och var bergis på att han skulle fixa det då han hade fått lappen om tid och plats och sista anmälningsdag så vi åkte dit på den utsatta tiden men det fanns inte en kotte där då ingen var anmäld och det blev inställt och bossen sa att det var min skyldighet att fixa så det fungerade så nu blir det en ny nästa helg

Jo jag vet inte varför det läcker. Om det är plåten eller nån skarv, eller något annat.
Har inte kommit så långt. Har "bara" tagit bort halmen som låg just där det läcker. Som senare även läckt ända ner till sadelkammaren. Det var så jag upptäckte att det läckte. Har nu sopat rent den biten och satt baljor under där det läcker, som en nödlösning. Måste be någon som kan något om tak kolla på det. Vill helst inte behöva byta hela taket :(.

Nä byta tak kan bli både dyrt och drygt :down:

Med tanke på vad det kostar att jaga är det billigt.

Fast du kanske inte är en materialsportare som min vapengalning till man? ;) :D Hans 308:a med modifikationer är DYYYR :p
Nä jag köpte min utrustning som fjunig 17 åring och la ut pengarna då istället på vapen men har bytt kikare ett antal gånger till en modell jättedyr på den tiden men man får vad man betala för och den har fungerat perfekt både på tävling och jakt i 25 år och räknar med att ha den så länge jag jagar .Har en kompis som är vapensmed och vapentillverkare som modifierat min 308 en hel del för inte många kronor

Äter kvällsmat nu. Ska snart glo på tunnelbanan. Känner mig så himlans ensam just nu så det finns knappt ord.. kommer väl alltid lyckas känna mig ensam, bortglömd, ignorerad..

Hur kommer det sig? :heart Jag får sådana perioder ganska ofta, men alltmer sällan nu tack och lov.

Nä jag köpte min utrustning som fjunig 17 åring och la ut pengarna då istället på vapen men har bytt kikare ett antal gånger till en modell jättedyr på den tiden men man får vad man betala för och den har fungerat perfekt både på tävling och jakt i 25 år och räknar med att ha den så länge jag jagar .Har en kompis som är vapensmed och vapentillverkare som modifierat min 308 en hel del för inte många kronor

Särbon har en likadan som PSG90, dvs stocken är från Accuracy International (jag fick ringa och beställa den, min engelska är bättre :rofl:). Gluggen är en Nightforce och pipan något svindyrt importerat :p

Sedan har vi ju .30-06:an med glugg, .45-70:n osv, osv :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 419
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
800
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
845
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka