Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att fixa middag tyckte magen, potatismos med stekt bacon och brunsås blir det och så riktig moskrydda som inte finns i butikerna att köpa. :d Bra med kontakter, då kan man shoppa det som inte går. :p
 
Har ätit råbiff och dricker nu rödvin i gott sällskap av annan tant:
 

Bifogade filer

  • AFA01C15-1D6A-4DFD-8C4E-7999923838C0.jpeg
    AFA01C15-1D6A-4DFD-8C4E-7999923838C0.jpeg
    382,5 KB · Visningar: 77
@tuaphua jag tror jag är lite kär i din pojkvän (eller var det din särbo/man/sambo?). Vilken otroligt fin människa han verkar vara.

Trots att han egentligen inte arbetar så längre så trodde han att det nog skulle gå att klämma in en koll av min hund framöver. Hälsa honom att jag bugar och tackar (skrev det i mailet men det tål att upprepas). :bow: till honom. Jag är evigt tacksam.

Hälsa honom också att han inte skall stressa. Viktigast är att bli frisk först! :)

Haha! Jag hälsade att en på Buke hade synnerligen god smak och att han hade ett alternativ om han ledsnar på att jag lyssnar på Edward Bloms: Liiiivet på en piiinne.
Han övervägde separation. ;)

Nej, men han blev glad. Och kommer kurera sig först!
 
Jag fick rida den här:
IMG_6604.JPG

Samma som förra gången. Sävlig och säker.
Nu ska jag ladda om och åka ner till sjukhuset igen. Ett jäkla flängande. Var ju hos egna hästen tidigare på em (och bytte om från civilkläder till stallkläder och tillbaka igen i omklädningsrummet där), sen hem och byta om till ridkläder för att åka till ridskolan, nu hem och byta om igen, känner mig som en melodifestivalprogramledare
 
Funderar på om jag ska ta och värma lite mat, ingen direkt matlust förkylningen gör att smaklökarna inte fungerar så bra men magen känns lite tom.
Tur jag har färsk vitlök hemma.
 
Har precis (mer eller mindre) sträckläst Mina Drömmars Stad och kan bara konstatera att JÄKLAR vad bra vi har det - allihopa - jämfört med hur de fattiga (dvs de flesta) i Stockholm på slutet av 1800-talet hade det. Det var en förfärlig blandning av (extrem) trångboddhet, superi, sjukdomar, svält och löss...... :( Sjukt intressant dock (annars hade jag nog aldrig klarat att läsa en hel bok via datorn), och de två nästa böckerna i serien är på väg hem till mig :up: .
 
Har precis (mer eller mindre) sträckläst Mina Drömmars Stad och kan bara konstatera att JÄKLAR vad bra vi har det - allihopa - jämfört med hur de fattiga (dvs de flesta) i Stockholm på slutet av 1800-talet hade det. Det var en förfärlig blandning av (extrem) trångboddhet, superi, sjukdomar, svält och löss...... :( Sjukt intressant dock (annars hade jag nog aldrig klarat att läsa en hel bok via datorn), och de två nästa böckerna i serien är på väg hem till mig :up: .
Min mormor och morfar var födda i slutet av 1800-talet.
De berättade väl inte nåt men mamma föddes 1939 och kunde berätta massor.
 
Har ätit råbiff och dricker nu rödvin i gott sällskap av annan tant:
Jag ska också ha ett glas rödvin ikväll lite senare, jag fick en flaska av Per Morbergs men den bytte jag snabbt bort sen jag testat ett glas,,,,,,,fi fan vilket rävgift. :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
1 782
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
878
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 378
Senast: Jahaja
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 793
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp