Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste få säga: Jag är rätt förtjust i mitt jobb ändå :) ! Många trevliga kollegor, en rolig internationell miljö, och otroligt varierande arbetsuppgifter. Kan inte säga att jag glatt hoppar ur sängen varje morgon kl 5:00 ;) , men på det stora hela är jag faktiskt väldigt nöjd med mitt liv på jobbet just nu.... I perioder har det varit VÄL stressigt, men det känns som om många bitar äntligen har fallit på plats :) !
 
Ang djur så min gammelhäst var speciell
Vet att en bukefalist kände honom från tiden i travstall och kalllade honom korkad.
Han var riktigt smart den.
Spelade halt när man red från stallet men så fort man vände hem så var han inte halt, så då var det vara att vända och fortsätta rida.
Såklart kollad av vet så inget var fel.
Han och pappa hade ett speciellt förhållande haha .
Han var inte så stor men min pappa var, ”jag kan leda honom i bara grimman, den där lille plutten”
Den lille plutten tog en omväg i skogen med 120 kg pappa efter sig
Lika envisa bäggetvå
Grannens arabvallack tar jag bara i grimman och så går vi och då släpper jag grimman, då går han bakom och biter mig i ryggen istället och ska ha igång bus. :rofl: Han ser ut som en riktig surpotta och har faktiskt bitit folk på riktigt men aldrig ens testat med mig för jag backar inte och han gillar lite tjaffs och sen är han skitnöjd, han brukar testa att "bita" av mig näsan med stängt garnityr bara-för-att. :laugh:
 
Det gillar jag iofs absolut inte. Små barn ska inte klänga på stora hundar.
Men om dom används som kuddar? Är det okej?
A44BD7B9-4364-4ECD-AD96-FF28D5B75E41.jpeg


:rofl: :rofl: :rofl:
 
På tåget mot mor. Ska få varma mackor när jag kommer :d.
Stel som attan i kroppen. Undrar vad kroppen säger om att jobba imorgon.
 
@cili men får du ingen hjälp? Sådär ska du inte behöva må. Antidepp är en början, men du måste ju få hjälp att orka.
Antidepp hjälper inte på mig. Har provat flertalet sorter under lång tid, men den enda skillnad det gör är att alla känslor blir platta och mörkgrå. Visserligen inga kolsvarta dalar, men heller inga vita toppar eller ens mitt emellan.
Mina tankar just nu går dock mest i att flytta iväg långt härifrån, för att få släppa allt skit som händer samtiigt. Sparven tokvrålar om jag hanterar henne, så jag vill bara hålla mig långt därifrån. Bilen har gått sönder så vi måste köpa en ny. Katterna gillar inte att vi är borta så mycket. Hästen kräver både hanteringsträning och daglig motion för att sköta sig. Min mobil har lagt av och måste ersättas. Jag är helt slutkörd och sover fruktansvärt dåligt oavsett om jag är hemma eller på sjukhuset. Min utanför-sjukhuset-psykolog tycker att jag ska ha sömntabletter, men att dom inte får användas när jag har hand om sparven. Men för att få tag i sånna måste jag boka tid hos läkaren på vc och ta mig dit, vilket blir ännu en grej i kalendern.

Hade gladeligen skickat iväg hästen till någon tränare för att kunna släppa åtminstone den biten ett tag och få tillbaka en mer utbildad häst, men då behöver jag skrapa några triss först p.g.a. dom andra utgifterna. La ut en annons om medhjälpare/medryttare, men det är ju tyvärr ett väldigt svalt intresse för en häst som än så länge inte kan ridas på egen hand.
 
Gjort vattenbyte på mitt stora kar, så nu är fiskarna glada igen. Gjorde rent filtret också, alldeles nergeggat...:wtf:
Ätit middag, slösurfar lite nu.
Börjar känna mig snuvig, har ont i halsen. Säkert någon på jobbet som har smittat ner mig:mad: Eller på bussen:mad:
 
Antidepp hjälper inte på mig. Har provat flertalet sorter under lång tid, men den enda skillnad det gör är att alla känslor blir platta och mörkgrå. Visserligen inga kolsvarta dalar, men heller inga vita toppar eller ens mitt emellan.
Mina tankar just nu går dock mest i att flytta iväg långt härifrån, för att få släppa allt skit som händer samtiigt. Sparven tokvrålar om jag hanterar henne, så jag vill bara hålla mig långt därifrån. Bilen har gått sönder så vi måste köpa en ny. Katterna gillar inte att vi är borta så mycket. Hästen kräver både hanteringsträning och daglig motion för att sköta sig. Min mobil har lagt av och måste ersättas. Jag är helt slutkörd och sover fruktansvärt dåligt oavsett om jag är hemma eller på sjukhuset. Min utanför-sjukhuset-psykolog tycker att jag ska ha sömntabletter, men att dom inte får användas när jag har hand om sparven. Men för att få tag i sånna måste jag boka tid hos läkaren på vc och ta mig dit, vilket blir ännu en grej i kalendern.

Hade gladeligen skickat iväg hästen till någon tränare för att kunna släppa åtminstone den biten ett tag och få tillbaka en mer utbildad häst, men då behöver jag skrapa några triss först p.g.a. dom andra utgifterna. La ut en annons om medhjälpare/medryttare, men det är ju tyvärr ett väldigt svalt intresse för en häst som än så länge inte kan ridas på egen hand.

Det är skit. Och så mycket tröst kan jag inte ge. Men det låter som du måste antingen få avlastning med häst och katter eller vinna en miljon. Sparven är just nu viktigast jämte dig. En anhörig har nu sondmatat sin lilla bebis i 8 veckor efter diverse infektioner och matvägran. Det stinker. Det är slitsamt. Man orkar inte, men måste. Men det blir också lite lite bättre. Inte varje dag, men över lite längre tid. Sen kommer bakslag när man vill gräva en grop, nästa dag kanske är annorlunda. Men jag tror du behöver mer stöd av vården så du orkar. Hur gammal är sparven nu? Och när tror de ni får komma hem?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
1 787
Senast: Krålus
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
878
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 378
Senast: Jahaja
·
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 793
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp