vad r felet?

A

areez

hej, jag o min partner har haft två missfall, vi har försökt skaffa barn nu i 4 år, tre år sen kom första olyckan,´6 mån sen andra missfallet, hon r så otroligt deppig just nu så de r obeskrivligt,,,, hon gråter sig till sig sömns varje natt, vecka efter vecka, vi har sex i stort sett 5 dagar i v som vi alltit haft, har även provat i tajmat med äggloss test, o enligt läkaren skall de inte blivit konsekvenser efter de två första missfallen, jag ja har sen tidigare en liten tjej på 11 år med en annnan tjej. O de bidrar givetvis inte posetvit för min fru nu, i stället blir de mer o mer agg mot den lilla, jag står inte o höjjer min röst, ajg götr vad jag kan, kan de bero på mina spermier blivit sämre,? ett tag tränade jag, och tog även mindre mängd med prepp(testosteron) kan de orsakat spermievärde? detta r dock efter missfallen. Om de minskat i värde lr styrka, vad gör man då, skall te kurator nu om tre veckor, men har lite svårt för de eftersom min fru *malin* verkligen inte vill blanda in nån mer, vi talar mkt om deetta, o kan de sitta i hennes psyke lr r de bara myt, tre år har gått o INGET. HCG CLOMID? vad hjälper det? r de nåt man skall höra med läkaren om?

nämnvärt r oxå att oregelbunden mens har de vart i stort settt av o till sen sista missfallet

plz,,, nån som vart med om liknande?
 
Sv: vad r felet?

Kan ni inte be om en utredning så man får reda på vad som är fel?
Missfall kan det bli om mamman saknar Rh-faktorn medans fostret har den. Isåfall kan mamman bilda antikroppar mot barnets Rh-faktor.
Jag har några släktingar som fått missfall förmodligen pga det (släktingarna är Rh-negativa).
Det finns naturligtvis andra orsaker till missfall, därför tycker jag ni ska försöka få till en utredning.
 
Sv: vad r felet?

Din fru (ni båda?) skulle kanske behöva gå och prata med någon för att bearbeta det som hänt? Det är ju inte din dotters fel och det får heller inte gå ut över henne.

vad det hela beror på kan nog ingen här svara på, det behövs en läkarutredning för att få veta det.

Hoppas det löser sig för er och ni får ert barn:)
 
Sv: vad r felet?

ett tag tränade jag, och tog även mindre mängd med prepp(testosteron) kan de orsakat spermievärde?

jag tolkar det som att du dopat dig med testosteron? Det kan minska kroppens naturliga produktion av könshormonet. Säkert kan det ha andra allvarliga bieffekter också, inte minst på din hälsa överlag, så det kan ju knappast rekommenderas!

I övrigt kan bara en läkare svara på vad som är fel, om ens h*n kan. Obs att missfall inte behöver vara någon indikation alls på att det är fel på er. Det är närmast normalt, om det inte rör sig om ett antal i följd.
 
Sv: vad r felet?

Om ni har sex 5 dagar i veckan, det kan ju bidra till att spermakvaliteten blir dålig..

Detta är vad jag har hört, men jag vågar inte svära på det - Någon annan kanske vet lite mer om det?

Men att ju mer du får utlösning, desto mer "blanka skott" blir det, för kroppen hinner inte producera nytt? Något i den stilen iaf..
 
Sv: vad r felet?

Mest knapplån....

Fast de har ju haft missfall, då kan ju uppenbarligen tjejen bli gravid i alla fall?
TS, det är helt omöjligt för oss att svara vad det beror på, jag tycker ni båda ska gå till en läkare och få en utredning, missfall kan bero på så mycket och vi vet ju inte alls hur ni lever, det kan bero på allt från ingen klar förklaring till slag, alkohol, vistelse i rökfyllda rum, negativ stress, att man bär för tungt... o.s.v... Det är väl också så att väldigt många graviditeter slutar i tidiga missfall. Tycker ni ska gå och få det utrett ordentligt, om din sambo har ett tungt jobb kanske det är läge att sjukskriva henne från början i nästa graviditet (hade en bekant som efter fem missfall och ett tungt jobb som hästskötare blev beordrad sängvila de första 15 veckorna, då gick det bra).

Och som någon annan sa, se till att hon kommer till någon så hon får prata, ditt barn har ju ingenting med det att göra...
 
Sv: vad r felet?

Det finns olika teorier om just det där om hur ofta man ska ha sex. Finns inget svart på vitt vad jag vet. Några forskare har kommit fram till att man ska ha sex varannan dag för att få fler "fräscha" spermier medans andra forskare har kommit fram till att man ska ha sex varje dag då spermieantalet är lägre men det blir "starkare" spermier. Så det är väl lite hugget som stucket. Kanske pröva varje dag någon månad och varannan någon månad.
 

Liknande trådar

Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
87 110
Senast: Snurrfian
·
B
Hästmänniskan Jag har klantat mig rejält och tagit en häst på foder, som vi tyckte synd om... Hästen är ett äldre halvblod och när vi kollade in och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 199
Senast: TheOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp