vad rekomenderar ni??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 244
Sv: vad rekomenderar ni??

TIB-horse stora burk med tvål eller vad man ska kalla det, bättre än så blir det bara inte. Dryg, bra pris o.s.v.

Breccia_ skrev:
TIB-horse stora burk med tvål eller vad man ska kalla det, bättre än så blir det bara inte. Dryg, bra pris o.s.v.

vad köper jag den??

Vanlig sadelsåpa, använder Ekol, samt Effax läderfett. Har prövat många av de läderfetter som finns på marknaden och inte hittat något bättre.

Själv använder jag läderolja, det tränger in i lädret så det blir mjukt & fint. Läderfett ligger bara kvar på läderytan.

Mvh Linda

Läderolja får inte komma i närheten av mina saker. Jag tycker att det tar bort lädrets naturliga ytskikt och gör det sladdrigt, inte mjukt.

Jag använder ett medle som jag har köpt på en möbelaffär. Det var tänkt att användas till våra skinnmöbler, men det gick till hästen istället! :p Jättebra burk som både smörjer och rengör samtidigt!

Stübben sadeltvål och Parisol läderbalsam med bivax :love: Har aldrig prövat något bättre.

Stübben sadeltvål och effax läderbalsam.

Akene tvål från Butet till sadeln och Stubben tvål till allt annat.

Jag kan varmt rekommendera dig att pröva vanlig hederlig gul eller grönsåpa i gelform, finns på burk i vanliga livsmedelsaffärrer, kostar runt 20 kr för en burk och den är väldigt dryg och lädret blir verkligen KANONFINT utav det!

Lycka till!

Jag använder Stübben sadeltvål och effax läderbalsam. Dock lite då och då, alltid när något är nytt dränker jag de i ekol olja.

/M

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka