vad rider ni i för dressyrsadlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 69
  • Visningar Visningar 5 576
B

**BORTTAGEN**

Är bara lite nyfiken vad ni rider i för dressyrsadlar!
Märke? Vad tycker ni om dem? osv. :)
För tillfället rider jag i en Amerigo Flatback dressyr. Trivs bra, men det är en omställning mot att ha ridit i väldigt djupa sadlar tidigare.

Nirak

Min Jensen Amiral är tillverkad både efter Bestens rygg och efter min rumpa. Bättre sadel finns inte!

Immer

Jag köpte ju en Jensen Exmoor till mig och ponnyn å den är suverän :love:

Mjuk och smidig och tillräckligt kort för ponnyns rygg.

Har en Amerigo close contact (dvs flatback) till Mirang och Zorro. Gillar den skarpt. :love:

Till fjordan har jag en Cliff Barnsby Raven. Suverän dressyrsadel om man har breeeed häst. Bekväm oxå!

Hej!

Jag rider i en Morris N Nolan dressyrsadel från -89. Superskön och den ger en bra sits och ett bra skänkelläge. Hoppas nu bara att den ska passa på åringen om några år!!!! :o

caprilli by bates (gamal modell)
den är underbar men jag tror den börjar bli lite för liten för attack (ska ta ut sadelmakaren)

Jag rider i en Zaldi Atlanta från 2002, en jätteskön och djup sadel. Till salu om någon är intresserad!
/A

Jag rider ju i en Morris & Nolan- sadel senaste modellen och jag tycker att den är jätteskön! Klossarna ser till att man bara inte kan sitta i stolsits och sätet är väldigt mjukt. Men framförallt ligger den jättebra på hästen :) :bow:

Rider i en Amerigo Close Contact som jag :love:.
Men precis som du säger var det lite annorlunda i början då jag red i djup dressyrsadel innan. :)

Jag har Jaguar den är underbart skön.. Men tycker den inte ligger optimalt bra på min ponny hans sadelläge är lite spec..
Så jag ska kanske köpa en Amerigo Elr Spirig istället.. Vi får se!!!

Jo du jag köpte den sprillans ny, fick ge 16 500:- för den :eek: men då ingick utprovning av sadelmakarmästare :D Den är helt underbar och står sig ju bra i pris om man måste sälja den någon gång.

Måste ha en back-up plan om Dominus inte passar. Denna ligger ungefär i samma prisklass. Helt absurt om man tänker efter (inte för att man vill.. :crazy:).

Man låter bli att tänka efter helt enkelt :crazy: för det är ju maaaaaaassa pengar! :crazy: Men man får ju vad man betalar för...

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Nevermind
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31