vad rider ni i för dressyrsadlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 69
  • Visningar Visningar 5 576
En Thorowgood syntet i blankt material - konstläder?
Den är helskön att sitta i, ger bra skänkelläge och ligger mycket trevligt på min högmankade häst!

Fick en gammal Stübben Tristan med hästen. Stenhård... Hade ständig värk i sittbenen första veckorna...

Vill ha en Albion!!

"... Är de lika underbara att rida i som de är på sadelbocken"?

Bättre.

De är uppbyggda på ett speciellt sätt + att de har rundbossor + att de är korrekt balanserade så många upplever att man måste rida in sig i dem.

Själv var jag gjuten i den från första dagen.
Mjuk och underbar, som att sitta i en fluffig skinnsoffa.

När jag nu köpte en Jaguar så provade jag en massa sadlar i samma priskategori (Butet - vidrig bör inte kallas dressyrsadel, Passier Optimum, Amerigo, Appaloosa Venus, County Connection) jag valde Jaguaren för den var otroligt skön för mig och låg som figursydd på hästen + att den har så många möjligheter för korrigering + den goda service som medföljer.
Kompisen köpte True Brit och är även hon supernöjd.

Jag har en gammal Stübben Tristan, som iofs är rätt hård men ändå bekväm, i alla fall för mig. Tyvärr så passar den inte hästen alls. Den ser ut att ligga okej, men han protesterar vilt vid sadling...

Till salu, om nån vill ha.

Jag skulle vilja ha en Amerigo... :love: Eller en Kieffer. Har ridit i några Zaldi-sadlar som jag verkligen gillade, också. Behöver verkligen en ny sadel, men har inga pengar alls. *suck*

Har en Otto Schumacher profi comfort. Mycket trevlig sadel som ger ett väldigt bra skänkelläge. Jag har tidigare haft en del problem med att jag drar upp knäna, men det hat blivit betydligt bättre. :)

jag rider i den nya caprilli of bates, helt underbar att rida i :love: ..... första gången jag satt i sadeln så blev jag såld :smirk:

jag valde Jaguaren för den var otroligt skön för mig och låg som figursydd på hästen + att den har så många möjligheter för korrigering + den goda service som medföljer.

Vilka möjligheter för korrigering finns det?
Hittade som sagt en Jaguar 17,5 +4 bom i tyskland för "ynka" 12000 kr... är det något att satsa på att spendera min första lön på?

Sv: vad rider ni i för dressyrsadlar!

har en Kiefer med extra höga bosar trivs bra i den men gillar countyn bättre

Jag rider i en svart Prestige Venus :love: :love: Den är supergo, väldigt lik jaguaren som också är underbar.
Provade en Kieffer först, men det är liksom Zaldin en riktig "rump-sadel".

Rider i en stubben Tristan. Trivs superbra i den och tycker inte den är speciellt hård trots alla varningar man fick om det innan man köpte den.

En Passier från -72, närkontakt, utmärkt sits!
Sadlen är dessutom i kanonskick

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Nevermind
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka