Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
When They See Us. Sista avsnittet var onödigt våldsamt för min smak (jag förstår att det är viktigt att visa hur fruktansvärt han hade det, men jag kände inte riktigt att jag behövde se all misshandel så pass detaljerat), men annars var det väldigt bra och gripande om en oerhört tragisk händelse.

Känner att jag måste plocka upp Line of Duty igen nu när alla (både här och i den riktiga världen) går bananas över hur bra de senaste säsongerna är. Själv såg jag säsong 1 och 2 för några år sedan men tröttnade sedan av någon anledning som jag inte minns längre.

Men först ska jag se Chernobyl samt senaste säsongen av Follow The Money!
 
Ja, man hör det tydligt i dokumentären om henne, i riktiga videos där man hör henne prata (i sin mammas närvaro). Hon lät exakt som i serien.
överhuvudtaget när jag googlade lite efter att ha sett serien, så flöt ju serien och verkligheten ihop helt. Även karaktärernas utseenden.

För mig är det inte alls nödvändigt, men det var i alla fall så.
 
Jag förstår att man kan störa sig på den, men hon pratade ju tydligen så på riktigt i sin mammas närvaro?
Ja, man hör det tydligt i dokumentären om henne, i riktiga videos där man hör henne prata (i sin mammas närvaro). Hon lät exakt som i serien.

Jag lyssnade just och uppfattade det också så. Hon pratade på det viset.


Eh, ja? Det var inte det jag sa? Jag sa att jag inte gillade rösten, har inte ifrågasatt autenticiteten i hur den framställs? Jag gillar inte skådespelaren, gillar inte rösten. Gypsy Rose sägs själv vara nöjd med att Joey King spelar henne men är mindre nöjd med hur andra karaktärer är porträtterade och hur serien är dramatiserad.

Tillägg:
Tex här pratar man om Gypy Roses uttalanden:
 
Eh, ja? Det var inte det jag sa? Jag sa att jag inte gillade rösten, har inte ifrågasatt autenticiteten i hur den framställs?
Men då är det ju Gypsys röst du ogillar? Hade du föredragit en felaktig röst istället? Ren nyfikenhet alltså.

Sen fattar jag inte riktigt varför du har sån giftig ton? Det är ju bara en trevlig diskussion?
 
Sista avsnittet av Babylon Berlin på SVT ikväll. Om du har missat den så finns den på Svtplay. Det är verkligen bland det bästa jag sett. Läste att någon tyckte att den var rörig - det är flera parallella historier - men man förstår . efter hand. Den är otroligt välgjord in i minsta detalj. Och ledmotivet, Zu Asche, zu Staub, är fantastiskt!
 
Sista avsnittet av Babylon Berlin på SVT ikväll. Om du har missat den så finns den på Svtplay. Det är verkligen bland det bästa jag sett. Läste att någon tyckte att den var rörig - det är flera parallella historier - men man förstår . efter hand. Den är otroligt välgjord in i minsta detalj. Och ledmotivet, Zu Asche, zu Staub, är fantastiskt!
Jag gav den en halvtimme, men fattade ingenting! Har dock förstått att den ska vara superbra.

Men för mig är Chernobyl årets bästa.
 
Men då är det ju Gypsys röst du ogillar? Hade du föredragit en felaktig röst istället? Ren nyfikenhet alltså.

Sen fattar jag inte riktigt varför du har sån giftig ton? Det är ju bara en trevlig diskussion?
Giftig ton? Jag sa vad jag tyckte och fick ett antal ifrågasättanden? Rösten skär i mina öron, oavsett hur autentisk den är? Jag ber om ursäkt, jag får svårartade eksem i hjärnan av håkan hellströms och miriam bryants röster också om det räcker som förklaring. Ibland är det detaljer man kan störa sig på oavsett hur berättigade de är. Alla gillar olika, eller hur? Jag vet inte varför eller hur jag ska försvara mig för detta? The Act var vad jag såg senast, jag är inte lyrisk över allt, måste jag vara det?
 
Sista avsnittet av Babylon Berlin på SVT ikväll. Om du har missat den så finns den på Svtplay. Det är verkligen bland det bästa jag sett. Läste att någon tyckte att den var rörig - det är flera parallella historier - men man förstår . efter hand. Den är otroligt välgjord in i minsta detalj. Och ledmotivet, Zu Asche, zu Staub, är fantastiskt!
Åh, ja 😍 Avslutningen! Vill ha nästa säsong nu!
 
samt senaste säsongen av Follow The Money
Jag förstår inte hur dom kan få ihop en säsong när så många stora personligheter är borta (så har alltså inte orkat kolla på den). Jag menar, ingen Bimse, ingen pissefarlig svensk och den tråkigaste karaktären i tidigare säsonger (Alf) i rampljuset? :D
 
Och jag kollar, sist av alla typ, på Falsk identitet (säsong 1) efter att ha hört hur bra den är från så många håll. Men jag förstår inte alls storheten :o Har sett 5 avsnitt hittills och jag tycker inte ens den är spännande 🙈
 
Jag har inte heller läst dem. Pappa håller på med första och så fort han är klar kommer jag att låna den. Tydligen är de bra. Jag är helt hänförd av serien dock. Så snygg! Så välgjord! :love:
Miljöerna är fantastiskt välgjorda och jag gillar verkligen skådespelarna. Läste att den kostade 40miljoner euro att göra.....:nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 994
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 575
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp