vad saknar ni för utrustning?

Sv: vad saknar ni för utrustning?

Borste som när man borstar tar bort ALLA fästingar..
mvh El

En linbana eller en lift mellan stall och hage, så man slipper GÅÅ så långt varje gång (har en bit att gå till hagen, tar väl cirka 10 minuter att hämta häst) :D
Hade varit rysligt bekvämt tycker jag.

Uppvärmt golv i stallet, så fryser inte allt fuktigt som hamnar där på vintern.

Automatisk, lättanvänd brodd-i-skruvare och hålrensare :idea: :bow:
Som en lite borrmaskin, fast inte med olika borr utan typ en liten flask-borst liknande sak som rengör broddhål, en brodd-hållare som man bara sätter dit brodden, håller den emot hålet och trycker på en knapp så skruvas den i. Eller nåt :p

Automatisk släpkopplare. Finns ju något liknande, Puller Winch eller vad den heter, skulle iaf vilja ha en sån :)

Något medel som håller ALLA insekter, inkl fästingar, borta från hästen.

Mirakel anti-smuts borste som tar bort all skit i ett enda drag, både i man och hårrem :D

Senast ändrad av en moderator:

Det blir lite damm men inte sa farligt som man kan tro, det ar ratt hogt i tak sa man marker det inte sa val, men man vill ju inte ga framfor precis nar man haller pa och blaser precis:crazy:

Ar det bara lite grann span och ho blaser vi in det under vaggarna in till boxarna, men ar det mycket brukar en del hamna utan for dorrarna och da far vi ju ta upp det sen, men sparar anda en massa tid och arbete :D

Jag vill ha en automatisk sadelutprovar-maskin. Du ställer in hästen i typ en spolspilta med rullband. Maskinen mäter hästen med hjälp av laserstrålar, både stillastående och under arbete.
Resultatet matats in i datorn som jämför med ALLA sadelmärken som finns på marknaden och spottar sedan ut lämpliga alternativ. Ev. behov av justeringar skall också finnas med så att du bara kan ta din sadel och resultatet till en sadelmakare. Du kan också ta pappret med alla mått och måttbeställa sadeln direkt från tillverkaren!

Det hade varit jättepraktiskt om man hade en ridbana som man senare kunde "rulla över" gräs på, så blev det en hage! Vi har ont om plats hemma, vi hade valet att göra antingen hage eller ridbana, det blev hage, plus att vi fick arrendera mer mark. Men en egen ridbana hade varit praktiskt. En som harvar sig själv. Och vattnar sig själv på sommaren.

Som nämndes innan, en hinderpark som bygger hinder och banor själv, plus bygger upp hindren om man rivit är en fantastisk idé.

Håltång som går genom stigläder på första försöket, så man slipper få kramp i handen och armen när man skall göra nya hål i tjockt läder.

Hästskor som av sig själv håller broddhål rena och gängorna hela så man bara snabbt kan skruva i brodden utan att behöva krångla med gängtapp. Eller broddar med ett slags "klick-system" där man inte behöver skruva eller använda gängtapp över huvudtaget!

Det skulle väl vara en spray som man sprayar på hästen som funkar ungefär som plastfolie så den kan rulla sig hur mycket den vill ute i hagen och ändå förbli glansig och fin :p

Senast ändrad av en moderator:

De vänjer sig nog vid linbanan. De som hade min häst innan måste ha kört ut mat med traktor för hon jagar traktorer om hon får chansen, ser hon en traktor så jiiipppiii full fart efter, medan alla andra hästar springer åt andra hållet:rofl:

*knapplån*

vill även ha en borst-maskin som man ställer hästen i och så borstas den medan man själv t.ex. rider en annan häst, så när man kommer tillbaka ställer man den svettiga hästen i dusch/torkaren, sadlar den andra hästen, rider, släpper in den nya svettiga hästen i dusch/torkaren och släpper ut den andra i hagen :angel: :D

ciliegia skrev:
jag har två sadlar, en sele, massa träns, sadelgjordar.. vill du putsa? ;)

jag kan putsa, bara att dumpa av dem här o sedan hämta dem i morgon bitti :D
Det är ju roligt att putsa :)

Álin skrev:
Automatisk, lättanvänd brodd-i-skruvare och hålrensare :idea: :bow:
Som en lite borrmaskin, fast inte med olika borr utan typ en liten flask-borst liknande sak som rengör broddhål, en brodd-hållare som man bara sätter dit brodden, håller den emot hålet och trycker på en knapp så skruvas den i. Eller nåt :D

Något medel som håller ALLA insekter, inkl fästingar, borta från hästen.
låter kanon tkr jag!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
88 112
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 671
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka