vad saknar ni för utrustning?

cili

Trådstartare
favorit i repris. vad önskar ni att det skulle finnas för utrustning på marknaden?

dvs i stil med elektriska bandageupprullare med automatisk rengöring ;) full fart på fantasin helt enkelt!

Sv: vad saknar ni för utrustning?

Vilken häftig tråd! Finns massa saker man saknat, ska återkomma när jag kommer på något, men bland mina favorituppfinningar måste jag säga spännband till benlindor (som hööks säljer, synd bara att de inte finns i fler färger) och gummiringar till täckesgjordarna.

Jag vill ha fler bomlösa sadlar som inte kostar helvete, gärna hoppmodeller också!
Sedan vill jag ha fler snygga träns, men det är ju inte direkt nån fiffig uppfinning...

automatisk höuppdelare som splittar balar, väger upp exakta givor och pytsar ut i boxarna på mattider..

automatborste som rullar och borstar och samlar upp dammet bakom, så när man drar ett långsamt borsttag så har man egentligen dragit 10-20 st iom att borsten snurrar :)

andra smarta grejer som finns men är dyrt är juh att ha värmeslingor i golvet så att man kan spola stallgången varje dag, då slipper man så mycket damm..

Någon form av damsugare som mockar efter hästarna i boxen. För att mocka är så tråkigt. Så när man kommer till stallet så behöver man bara fylla på med strö i sin box och så är man klar........:)

smörjmaskin och ryckmaskin, en höpackningsgrej skulle inte heller vara helt fel. det är mina tre hatsaker, så att säga och dom skulle jag gärna stryka från "måste-listan".

ja, om inte annat en typ av snabbspray som man sprutar på o sen blåser bort me tryckluft så blir det rent :)

tryckluftskompressor vore inte dåligt i stallet, bara blåsa av leriga skydd och täcken och hovar med skit i :D

Någon slags dusch som spolar av hovar och ben när man går in i stallet med en lerig häst;)
En smörjmaskin vore ju inte helt fel heller!

Ett piller som gör att hästen går Grand Prix i både hoppning och Dressyr på tio minuter:angel:

haha jo det vore inte fel, men nu skulle vi hålla oss till utrustning :p

det vore jäkla smidigt, man går in genom stalldörren och så börjar det duscha vatten på hästens ben :idea:
gäller bara att hinna undan själv då :D

smörjmaskin.. typ.. hänga in utrustningen i en maskin som beter sig som en biltvätt. så underbart!!

En robot som gör allt "krävande" arbete, som mocka, putsa saker osv.. Skulle vara skönt och slippa. :idea: :rofl:

Neeej, jag älskar att putsa! Ikväll ska jag ta med mig en sadel, en sele, två träns och viderse saker hem och putsa, eftersom jag ska vara hemma:D

jag har två sadlar, en sele, massa träns, sadelgjordar.. vill du putsa? ;)

En mocka boxen maskin
En sopa stallgången maskin
Hömaskinen och putsmaskinen är självklara favoriter

låter som om vi skulle behöva en del robotar i stallen :D

BeastieBabe skrev:
automatisk höuppdelare som splittar balar, väger upp exakta givor och pytsar ut i boxarna på mattider..
Sån som ger hästarna mat vissa tider har stallet som jag står i kö till, så där är en sak som finns :D

Bladluz skrev:
Sån som ger hästarna mat vissa tider har stallet som jag står i kö till, så där är en sak som finns :D
jo men dom måste man ju ladda själv, jag vill ha helautomatiskt, helst med linbanor ut till hagen så att lunchen fodras helt automatiskt utomhus också :)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
88 112
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 676
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka