Vad sjutton har man på sig när man gifter sig?

Whoever

Trådstartare
Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som vill.

Men vad ska jag ha på mig? Sambon har önskat vitt. Men jag vill inte ha "för fint" eller för detaljerat. Jag får typ panik. Det enda jag har bestämt är min mammas örhängen i guld och cerise stenar och min kompis födelsedagspresent-örhängen i guld och gröna stenar. Min förlovningsring har grönt och lila. Så ska jag försöka ta upp dom färgerna i hår-accessoarer. Jag har klänning och skor kvar.
 
Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som vill.

Men vad ska jag ha på mig? Sambon har önskat vitt. Men jag vill inte ha "för fint" eller för detaljerat. Jag får typ panik. Det enda jag har bestämt är min mammas örhängen i guld och cerise stenar och min kompis födelsedagspresent-örhängen i guld och gröna stenar. Min förlovningsring har grönt och lila. Så ska jag försöka ta upp dom färgerna i hår-accessoarer. Jag har klänning och skor kvar.
Lantligt trädgårdsbröllop här, så för mig gick stor vit klänning bort.

Jag gifte mig i en cremefärgad knälång klänning med lite detaljer på och skor i samma färg. Kände mig jättefin 🥰

Hittade ingen bild på min klänning (utgått), men något i den här stilen: https://www.asos.com/se/hope-ivy/ho...iEBiawKsyWtUH2CaLlAaAgDGEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
 
Jamen precis! Nåt sånt! Fast mina kropps-propositioner vill ha lår-kort eller hellångt. Jag älskar jumpsuits på sommaren för dom kan man ha jättekorta.
 
Om du inte vill ha klänning, utan en jumpsuit tycker jag du ska ha en jumpsuit. Ha det du känner dig finast i :heart
Jättegullig tanke! Jag har försökt! Men man får mest upp hellånga byxdressar istället för korta jumpsuits när man letar efter white/wedding jumpsuit.
 
Screenshot_20240405_075300_Chrome.jpg
oj vad stor bilden blev!
Jag hittade denhär. Men den är för ofluffig över stussen. Jag kommer få negativ rumpa i den. Haha
 
Jaaa... Åså kanske jag kan fluffa till "kjoltyget" lite eftersom det ser ut att vara två lager där.. Bonusfakta: När jag och min sambo var nykära och jag fortfarande var lite osäker. Så råkade han rycka upp mina såna trosor och frågade vad det var. Jag förklarade att det är jättesmidigt när man är så smal som mig när man ska sitta länge och inte har nån rumpa.
Det är åtta år sen jag var smal. Men han föreslår dom trosorna fortfarande när vi ska nånstans där vi ska sitta länge.
 
Jaaa... Åså kanske jag kan fluffa till "kjoltyget" lite eftersom det ser ut att vara två lager där.. Bonusfakta: När jag och min sambo var nykära och jag fortfarande var lite osäker. Så råkade han rycka upp mina såna trosor och frågade vad det var. Jag förklarade att det är jättesmidigt när man är så smal som mig när man ska sitta länge och inte har nån rumpa.
Det är åtta år sen jag var smal. Men han föreslår dom trosorna fortfarande när vi ska nånstans där vi ska sitta länge.
Kan vara som ett litet insiderskämt under bröllopet :D:love:
 
Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som vill.

Men vad ska jag ha på mig? Sambon har önskat vitt. Men jag vill inte ha "för fint" eller för detaljerat. Jag får typ panik. Det enda jag har bestämt är min mammas örhängen i guld och cerise stenar och min kompis födelsedagspresent-örhängen i guld och gröna stenar. Min förlovningsring har grönt och lila. Så ska jag försöka ta upp dom färgerna i hår-accessoarer. Jag har klänning och skor kvar.

Vilken budget tänker du dig?

Om du inte vill lägga så mycket pengar plus inte vill ha en traditionell brudklänning så finns det en hel del lagom fina vita klänningar! Jag hittade en här som är vit men inte helt vit och som har gröna inslag som kan bli fina tillsammans med ringen och håraccessoarerna. Kanske lite blommor och blad i håret?
https://www.lindex.com/se/p/3000778...tJ94427cH67wCTBi2XxOqR4OcWd0Q5GhoCaKYQAvD_BwE
 
Budgeten är inte svinviktig egentligen. Men hela outfiten under 5.000 kanske? Men jag har en "krisoutfit" som är secondhand shein, så jag har inte direkt nån skam när det gäller lägre prisklasser heller.

Men jag har beställt jumpsuiten från USA med expressfrakt. Så vi får se om den hinner komma. Jag funderar på att ha mina gröna converse till den för att "kompensera" all spets.
 
Åh. Jag gillade verkligen dragkedjan bak! Den är knasig längd för mig. Jag får typ tantkropp om nederdelar slutar mitt på benen.

Jag väljer att inte visa den för sambon. Han skulle älska dendär.
 
Vilken budget tänker du dig?

Om du inte vill lägga så mycket pengar plus inte vill ha en traditionell brudklänning så finns det en hel del lagom fina vita klänningar! Jag hittade en här som är vit men inte helt vit och som har gröna inslag som kan bli fina tillsammans med ringen och håraccessoarerna. Kanske lite blommor och blad i håret?
https://www.lindex.com/se/p/3000778...tJ94427cH67wCTBi2XxOqR4OcWd0Q5GhoCaKYQAvD_BwE
Så snygg!
Tyvärr trivs jag inte i klänningar och har det bara på tillställningar där jag måste. Annars hade jag lätt klickat hem den där, men gift är jag redan 😀
 
Har aldrig varit på en borgerlig ceremoni, men har arbetat på många bröllop. Mitt störta tips är; om det är knäfall - TA BORT KLISTERLAPPAR UNDER SKORNA! Har sett många brudpar som inte tänkt på det, så syns stora rea/andra-klistermärken på alla kort.
 
Har aldrig varit på en borgerlig ceremoni, men har arbetat på många bröllop. Mitt störta tips är; om det är knäfall - TA BORT KLISTERLAPPAR UNDER SKORNA! Har sett många brudpar som inte tänkt på det, så syns stora rea/andra-klistermärken på alla kort.
Ja, min bror! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp