Vad sjutton har man på sig när man gifter sig?

<snip>
Men jag har beställt jumpsuiten från USA med expressfrakt. Så vi får se om den hinner komma. Jag funderar på att ha mina gröna converse till den för att "kompensera" all spets.

Nar jag skickat harifran till Sverige har det hunnit fram pa mindre an en manad ... och oftast kommer det fram trots postnord. :heart
 
Budgeten är inte svinviktig egentligen. Men hela outfiten under 5.000 kanske? Men jag har en "krisoutfit" som är secondhand shein, så jag har inte direkt nån skam när det gäller lägre prisklasser heller.

Men jag har beställt jumpsuiten från USA med expressfrakt. Så vi får se om den hinner komma. Jag funderar på att ha mina gröna converse till den för att "kompensera" all spets.
Jag gifte mig i lila converse 😁
Beställde en klänning från jjhouse för typ 2000kr…. Jag är 184cm lång och smal så måttsytt kändes som måste.
Blev sjukt imponerad av att klänningen fungerade fin fint med tanke på priset!
 
Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som vill.

Men vad ska jag ha på mig? Sambon har önskat vitt. Men jag vill inte ha "för fint" eller för detaljerat. Jag får typ panik. Det enda jag har bestämt är min mammas örhängen i guld och cerise stenar och min kompis födelsedagspresent-örhängen i guld och gröna stenar. Min förlovningsring har grönt och lila. Så ska jag försöka ta upp dom färgerna i hår-accessoarer. Jag har klänning och skor kvar.


Jag har jobbat extra när jag pluggade som borgerlig vigsevärd. Människor gifte sig i allt från jeans och tröja till brudklänning och smoking. och allt däremellan, männen kunde ha kostymer och kvinnor allt från byxor och tröja till enkel klänning till balklänning.

Det jag minns mest av alla bröllop jag fick bevittna var två äldre herrar som gifte sig. De var båda över 75 år och hade barn och familj sen innan. De var uppvuxna i samma by (deras egen benämning) och hade alltid varit kära men som de sa att att två män som blev ihop var inte tillåtet eller accepterat i deras ungdom. De hade klätt upp sig i smoking båda två och var jättestiliga. Förlåt OT i din tråd det är bara ett så fantastiskt minne från den tiden.
 
IMG_8272.png

Jag gifte mig i den här, fast min hade hellång ärm :) Till det hade jag svarta ballerinaskor i läderimitation och nitar från Zara!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp