Vad ska det stå på Väggen?

Sv: Vad ska det stå på Väggen?

Tack för alla förslag :D är lite inne på "Genom att rida en häst lånar vi frihet" och "A horse has a reason for everything he does", även om jag just nu kanske inte känner för att hålla med det sistnämnda med en för tillfället onödigt jobbig tonårs-häst i hagen :grin:

Denna fans hand karvat på en ek platta i ett stall jag besökte en gång tog den till mig :)

Hästens bön!

Fodra och vattna mig väl
Var vänlig mot mig
Ryck inte i tyglar eller tömmen
Slå mig inte då jag inte förtjänar det
Ge mig inte för tungt lass
Sko mig väl
Skydda mig om sommaren för solhettan
Skydda mig om vintern för kalla betsel och lägg täcket på min rygg
Smek mig någon gång
Jag bär dig, jag drar dig
Jag lever endast för dig
Du vet att jag inte kan tala min nöd, men gud skall belöna dig
Till sist på mina krafter är slut tag mitt liv på det minst plågsamma sätt.

Hästen saknar inte klokhet, mycket ofta motverkas emellertid denna klokhet av allt för stor känslighet.
Det har mycket riktigt framhållits, att hästen snabbare lär sig förstå människan än människan hästen.

Una cum Equo (ett med hästen) står det på min vardagsrumsvägg. Köpte det på Tradera :)

KL

Min instruktör, som förövrigt finns här på buke, sa en gång:
"Visst kan man få en häst att gå fint genom att hålla hårt i den, men man kan aldrig få den att dansa"

Nya mottot!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 662
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ Bästa Buke! Jag skulle behöva er hjälp att få lite klarhet i vad det är som händer i mitt huvud. Jag skapade ett anonymt konto då jag... 2
Svar
33
· Visningar
6 125
Senast: Rosett
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka