Vad ska jag göra när jag blir stor?

jemeni

Trådstartare
Tankarna snurrar och ni brukar kunna ge goda råd.
Jobbar idag som ordermottagare/innesäljare och konstaterar att det kan jag ju inte göra resten av livet.
Har gymnasium samhäll+ egen företagare utbildning med hästinriktning.
Men vad ska man bli? I vilka yrken efterfrågas det personal.
Vill komma i från telefonen men trivs i övrigt med mitt jobb, jobba dagtid. Pluggar gärna 1-2år (butik, vård går bort)
 
Vill komma i från telefonen men trivs i övrigt med mitt jobb, jobba dagtid. Pluggar gärna 1-2år (butik, vård går bort)
Plugga lite längre tid kanske? Då finns många möjligheter: lärare, förskollärare, socialsekreterare t ex. Där finns "garanterade" chanser till jobb.

Om du trivs med det administrativa i ditt jobb och vill jobba dagtid så kanske administration kan vara något; dock tror jag inte arbetsmarknaden är lika het där som inom de yrken jag räknade upp ovan. Jo, jag kom på ett bristyrke och det är löneassistenter/lönehandläggare - där tror jag det finns en viss efterfrågan.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 615
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hej alla på buke. Hoppas någon kan ge lite stöttande råd till mig! Läs nedan... Jag har en socionomexamen och valet av den...
2
Svar
25
· Visningar
3 384
Senast: anonymys22
·
Skola & Jobb Ännu en "hjälp mig komma på vad jag ska utbilda mig till" tråd 🙈 varning för Wall of text. Jag har ingen aning om vad jag vill göra...
2
Svar
20
· Visningar
1 896
Senast: Trott
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 798
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp