Vad ska jag göra?

A

Airy

Mitt 10-åriga tori-sto har lagt till med en ful ovana. När man lägger sadel eller täcke på hennes rygg så visar hon sura miner och biter såfort hon kommer åt. Det här är inte så roligt, speciellt när hon är 165 i mankhöjd! Vad ska jag göra för att få henne att sluta?
 
om det inte är som hon har ont så gör allt VÄLDIGT sakta...och om hon inte surar så beröm mycket.. surar hon..av med täcket och börja om... de lär sig ganska snabbt att om de vill in i boxen så måste man sluta sura...
 
Ibland kan det vara så att dom blir öm i huden när dom fäller vinterpälsen, kan det vara något sånt?
Iofs brukar dom inte gilla att man borstar då heller...

Men kolla så att hon är okej i ryggen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
447
Senast: tessan.g
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 177
Senast: Ridinglady
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 351
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp