Vad ska jag göra?

A

Airy

Mitt 10-åriga tori-sto har lagt till med en ful ovana. När man lägger sadel eller täcke på hennes rygg så visar hon sura miner och biter såfort hon kommer åt. Det här är inte så roligt, speciellt när hon är 165 i mankhöjd! Vad ska jag göra för att få henne att sluta?
 
om det inte är som hon har ont så gör allt VÄLDIGT sakta...och om hon inte surar så beröm mycket.. surar hon..av med täcket och börja om... de lär sig ganska snabbt att om de vill in i boxen så måste man sluta sura...
 
Ibland kan det vara så att dom blir öm i huden när dom fäller vinterpälsen, kan det vara något sånt?
Iofs brukar dom inte gilla att man borstar då heller...

Men kolla så att hon är okej i ryggen.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 327
Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
849
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Positiva tråden del 2
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp