Vad ska jag göra?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Airy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 836
A

Airy

Mitt 10-åriga tori-sto har lagt till med en ful ovana. När man lägger sadel eller täcke på hennes rygg så visar hon sura miner och biter såfort hon kommer åt. Det här är inte så roligt, speciellt när hon är 165 i mankhöjd! Vad ska jag göra för att få henne att sluta?

om det inte är som hon har ont så gör allt VÄLDIGT sakta...och om hon inte surar så beröm mycket.. surar hon..av med täcket och börja om... de lär sig ganska snabbt att om de vill in i boxen så måste man sluta sura...

Ibland kan det vara så att dom blir öm i huden när dom fäller vinterpälsen, kan det vara något sånt?
Iofs brukar dom inte gilla att man borstar då heller...

Men kolla så att hon är okej i ryggen.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 174
Senast: Emuliiaa
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 356
Senast: Edla
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 770
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 231
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka