Vad ska jag göra?

F

fancyfree

Är halvfodervärd åt två hästar som jag är hos ca 3 - 5 dagar i veckan, den ena är en shettis o den andra är inte inriden. Ägaren bryr sig knappt om dom :eek: nu är det så att jag har varit sjuk i snart 2 veckor. Fick ett sms nyss där h*n skrev att ja måste motionera dom mera för dom har blivit tjocka, när h*n vet att jag är sjuk.. Så frågade jag varför h*n inte har gjort något och h*n svarade med att h*n inte har haft tid och ska nu antagligen lämna ut dom på helfoder.. Ska jag ta detta som ett hot?

Den oinridna hästen bryr h*n sig inte om, den är ju inte rolig för den kan man ju inte rida, ungefär så.. :confused:
Lillen var rolig i två veckor efter h*n köpt den nu bryr h*n sig inte om den.. H*n mockar aldrig även om jag nån gång bara kommer ut 2 -3 ggr den veckan för det ser hon som mitt jobb, men bryr sig inte om dom får stå i skiten.. En gång tog det 3 dagar innan dom fick hö (en stor höbal som körs dit med traktor, annars hade jag gjort det), för hon hade ej tid =/.

Skulle bara vilja ta med mig hästarna o sticka därifrån men det går inte :( . Blir sååå trött på oseriösa hästägare bara usch ..:mad:

Var mest bara tvungen att skriva av mig lite

Sv: Vad ska jag göra?

Snacka om oansvarig ägare. Det kanske är lika bäst att hon lånar ut dom på helfoder istället för så där kan dom ju inte leva.
Jag har tyvärr inget direkt råd till dig, men du ska ju inte känna att hästarna är ditt ansvar som hon verkar tycka:mad:
Säg till henne att hon ska sälja dom istället om hon inte har tid, att det är för hästarnas bästa.

Känns liksom som det är lite mitt ansvar.. brukar åka ut o titta till dom även fast det inte är mina dagar o slänger upp hö till dom.. ska försöka ta mig råd o ta unghästen på foder isåfall om det blir så, han känns verkligen som min och så har det vart sen augusti förra året, han följer efter mig som en hund och ser upp till mig. Han låter mig sitta upp på han utan att han bryr sig.. har verkligen fastnat för honom..

Unghästar är verkligen jätteroliga och underbara. Om du känner att du har tid och kunskap så tycker jag absolut att du ska ta honom på foder. Får man fråga vad det är för häst? Ras o ålder?

Later valdigt oseriost och trist for hastarnas skull med en agare som inte verkar speciellt hangiven eller intresserad. Kanske ar salja eller helfodervard vore det basta alternativet om dem bara far bra vard dem dagar du kan ta dig dit.
Hur somhelst nagon maste handa kanske konfrontera lite mjukt nasta gang du far veta hastarna inte fatt nagon mat pa flera dagar eller mockat och star i skiten. Man kan ju gora det pa ett snyggt vis utan att mista sina halvfoderhastar.
hoppas det finns en losning!

Kan PM:a dig istället

Senast ändrad av en moderator:

Jo men det måste jag ju göra.. Har blivit förbannad ett flertal ggr, men blivit stoppad för att säga något som kan göra att jag mister dom.. Får helt enkelt sansa mig o prata med henne nästa gång.. Blir bara såå arg :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
755
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 967
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 415
Senast: Edla
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 236
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka