vad ska jag gra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare vanessa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 749
V

vanessa

Hästen min står i hage med en herre som är väldigt glad i att hugga tag i bakdelen på täcket och slita sönder.. Nu har två täcken gått sönder på två dagar.Och hästj*veln bryr sig inte om sparkar. Finns det något Jag kan göra för att försvåra bitandet? Vill inte att Fille ska gå själv men orkar inte med fler trasiga täcken. :crazy:

Sv: vad ska jag gra?

Oj...men det är nog ett ganska vanligt förekommande problem. Min hästs täcke börjar se ut som en bastkjol där bak!!!
Jag vet en i vårat stall, som brukar spraya på nått sånt där äckelpäckel, som till och med ger en dålig smak i munnen(råkade vara i närheten när hon sprayade täcket). Nackdeleln är väl att det försvinner från täcket och ganska snabbt, om det är nederbörd ute. Kan iof vara värt ett försök, om den andra hästen tar en tugga direkt och får i munnen och sen inte tycker att det var så gott.....

Har ingen aning egentligen, men du skulle ju kunna måla täcket med linfröolja eller något som smakar illa :P! Bara ett förslag.

Senast ändrad:

I en del fall hjälper haklapp, en grej man fäster på undersidan av grimman som gör att de inte kan bita under hakan s a s.

Kan annars rekommendera Bit-Ej-spray eller Fy-spray för hundar. Lämnar inga spår, smakar f*n och brukar avskräcka även envetna täckesmarodörer. Billligt brukar det också vara...

Hallonsoda skrev:
Har ingen aning egentligen, men du skulle ju kunna måla täcket med linfröolja eller något som smakar illa :P! Bara ett förslag.

:rofl: hahaha kan tänka mig min häst, om kompisen har linfröolja på täcket då är det upp ätet på två röda sekunder!!!han älskar olja!! :love:
lägger man bara den i krubban slickar han i sig allt!! :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 268
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på... 2
Svar
30
· Visningar
5 637
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 661
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker... 23 24 25
Svar
492
· Visningar
39 085
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka