Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Elma_vip skrev:Okej, har provat med hackamore och att bara rida i grimma men då enbart i skritt.. Jag vill ha ett skarpare bett att ha när jag rider ut bara för hon tycker det är så roligt att bli riden i skogen, men hatar dressyr banan.. :P däför vill jag kunna rida i skogen i skritt, trav och galopp utan att hon sticker med mig. Vill helst inte använda graman då jag tycker att man "drar ihop hästen"
Mvh Diana
Elma_vip skrev:Hej jag undrar ifall nån skulle vilja ge förslag på bett till min f.d travare, hon blir väldigt stark i traven och galoppen, tar även gärna tag i bettet och sticker, vilket hon gjorde idag på en isig grusväg.. :S Vad ska jag ha för bett till henne tycker ni?
Har funderat på ett Jaktkandar (Kimblewickbett) vad tror ni om ett sånt?? visar en bild på ett sånt bett:
![]()
Mvh Diana
Alkemisten skrev:De få gånger jag har provat ha bett på henne går hon på som en ångvält. Ju mer man drar desto fortare vill hon springa. Med bettlöst behöver hon inte stressa. Jag kan då lära henne att flytta sidvärtes och stanna med vikthjälper mm. Hade hon haft bett i munnen hade hon inte koncentrerat sig på mig alls.