Vad ska jag ha för täcke i transporten på helklippt häst?

Sv: Vad ska jag ha för täcke i transporten på helklippt häst?

Trocadero_lover skrev:
Vad ska jag ha? stalltäcke? fleece? combitäcke från hansbo?

Om det är typ nu du ska transportera skulle jag ta ett fleecetäcke, då dessa är superbra om hästen svettas under resan (det kan de ju göra av själva resan, inte för att det är varmt).
Är det kallare skulle jag ta ett ylletäcke, eller ett utetäcke, alt. stalltäcket då.

Det är imon på dagen och det är väl typ 6+ grader ute... e de inte kallt med bara fleece? har inget ylle...faan måste köpa mer täcken

Beror ju på årstid!
På vår/höst tkr jag ett ylletäcke el tjockt fleece är att föredra.
Milda vinterdagar brukar jag ha ett tunt termo, kalla vinterdagar tjockt termo. Blir de lite svettiga under (typ halvklippta hästar) kan man ju ha ett fleece under termot, ex när man har ridit o ska åka hem.
det brukar va rätt varmt i de flesta transporter,så jag tkr inte man behöver ösa på hästen täcken! det är ofta varmare än man tror där.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: EZMK
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
431
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V