Vad ska jag ha för ugn?

anhe

Trådstartare
Ska köpa ny inbyggnadsugn, och funderar då på vad jag ska ha.

Varmluft är självklart

Pyrolys eller EcoClean?

Inbyggd ånga eller inbyggd mikro? För och nackdelar med varje. Kanske en kombo med allt? Om ånga, fullånga eller tillsatt ånga?

En vän till mig hade pyrolys pa sin mieleungn, det var bara problem med den. Han som försökte laga och tillsut byte ut den sa att det var vanligt med problem. Hon har även med anga, men den använder hon istortsätt aldrig. Anga kan säkert vara bra ibland men inte till det priset.

"Allt i ett" tror jag inte är så praktiskt som det låter. Inte sällan man kan behöva både Micro och vanlig ugn samtidigt. Däremot varmluft och vanlig ugn, skulle ha svårt att klara mig utan vanlig ugn, men varmluft är bra ibland. Min Pyrolyt funkar bra, men använder den inte så ofta. Ånga är modernt, men tror att det mest är de som bakar ofta som använder det.
Jag tror att det är viktigast att man lägger pengarna på ett välbeprövat märke, hellre än en massa finesser på lågprismärke. Så får budgeten styra sedan. Min ugn har fler finesser än jag kan använda, men en del kom "på köpet".

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
394
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
349
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
888
Hemmet I över ett halvår har vi funderat utan att bestämma oss. Vet att det finns några porslinsintresserade här så hoppas på input ☺ Vi (jag...
Svar
12
· Visningar
1 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka