Vad ska jag läsa nu?!? Hjälp!

Otherside

Trådstartare
Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett limbo..... Vad gör jag nu? Vad ska jag hitta som fyller upp det enorma tomrummet? Vad ska ligga och vänta på mig vid läsfåtöljen, vid sängen?? FINNS något som kan ta den platsen, ens? En sån bok som gör att man struntar i jobbet och bara läser (jag jobbar hemifrån så sånt kan inträffa...).

Nu har jag t.ex. läst: Emma Hambergs ljuvliga Je m´apelle Agneta och Au revoir Agneta. Sedan Marie Lundströms fina Alla måste söderut. Och så nu, den fantastiska Färskt vatten till blommorna av Valerie Perrin.

Och nu står jag tomhänt. Finns det någon här som också läst dessa böcker och som vet hur man går vidare? Jag lider av abstinens! Jag försökte Emma H:s tidigare böcker om Rosengädda men fastnade inte för dem, tyckte inte hon hittat storyn alls på samma sätt som i Agneta-böckerna. Jag älskar även Tove Janssons böcker, både kapitelböckerna t.ex. Pappan och Havet, och Sommarboken.

Några tips?? I den stilen?
 
Senast ändrad:
  • Hjärta
Reactions: Sel
Jag gillade också Agneta-böckerna! I början av sommaren hyrde vi en lägenhet och jag fick slut på böcker, i lägenheten hittade jag en pocket som jag från början, av baksidan att döma, klassificerade som ”harelquinn” jaja, behövde något för ögonen och fastnade i boken ”Skuggsystern” av Lucinda Riley, kom mer och mer in i boken och tyckte inte alls det var synd att tåget hem blev försenat och tog dubbelt så lång tid ☺️. Visade sig sedan att det var en hel serie om 6 adopterade systrar och deras härkomst- vad det var som lett fram till att de blev bortadopterade. Målande beskrivningar av kvinnors liv och öden under 1900-talet. Ja, visst det blev lite romantik också men mer som bisatser än trånande igenom 30-kapitel. Nu har jag snart läst alla sju böcker i serien och längtar tills jag får ta upp boken jag håller på med nu.
 

Liknande trådar

Kultur Jag trodde det fanns en tråd typ "Vad läser du just nu?" här på Buke, men hittar den inte. Så jag gör en egen, efter artikeln hos BBC...
2
Svar
33
· Visningar
1 704
Äldre Har precis läst ut Emma Hambergs böcker Rosengädda och nu undrar jag vad jag ska läsa. Vill få tips på böcker i samma stil som dessa.
Svar
0
· Visningar
342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp