Vad ska jag laga för mat?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare emmes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 643

emmes

Trådstartare
Hej! Ska laga mat ikväll och brukar inte göra det så vill veta något som smakar bra men ändå inte är supersvårt att laga. Tack!

Oj, det var ett stort ämne! Vad vill du ha för huvudråvara?

Här hemma ska vi äta hemmagjorda biffar med pasta och en yoghurtsås :)

Om du har (och äter) kyckling och paprika så tärna kycklingen, krydda med en allround/grilkrydda och medan den bryns så tärnar du parikan. Ner med paprikan till kycklingen och pytsa i hyfsat med grädde av valfri sort, vrid samtidigt ner värmen på plattan till 2:an (om du har 1-6) och låt puttra tills grädden kokat ihop och blivit krämig.

Servera med kokt potatis eller ris samt vad för grönsaker man tycker är gott.

Enkelt och gott.

Vi ska göra som en pastasallad.
Vi har kokat pastaskruvar som vi ska blanda i smaksatt creme fraiche, kassler, sockerärtor, tomat bland annat.
Detta kommer sedan ätas på stranden för vi håller på att smälla av på respektive kontor!

Liknande trådar

Mat Vad har ni för förslag på goda, snabba och enkla (hyfsat billiga) kycklinggrytor :) ? Måste handla middagsmat till ikväll och vill äta... 2
Svar
23
· Visningar
971
Senast: hastflicka
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 458
Senast: Freazer
·
Mat Vad är eran go-to rätt när ni inte vet vad ni vill äta och behöver laga något snabbt? (och enkelt..) Har frågat vänner om deras såna... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 269
Senast: EZMK
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 350
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka