Vad ska man göra när det går i uppförsbacke?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Sandra91

Hej! :) jag skulle bli så otroligt tacksam om ni kloka bukare kan komma med lite bra tips, råd och allmän inspiration till en nybliven hästägare som känner sig totalborta bland alla nya erfarenheter och problem som man ställs inför. Hon (hästen då alltså) har varit hos mig i tre veckor nu och en sak jag hunnit märka är hur många olika teorier, förhållningssätt som cirklerar i hästvärlden! :confused: Det är otroligt svårt att veta vem man ska lyssna på, vilka val man ska göra och så vidare. Det verkar inte bättre än att in pålle helst av allt vill springa hem under våra ridturer och att jag aldrig hittar någon sadel! Dessutom har jag enormt dåligt självförtroende i ridningen också, eftersom jag föll av idag (avkastad). jag vet inte hur jag ska våga sätta mig på henne med självförtroende imorgon när jag inte känner mig trygg?

Hur gör ni för att hålla motivationen uppe när det går dåligt?

Sv: Vad ska man göra när det går i uppförsbacke?

Det finns ett antal motivationstrådar så använd sökfunktionen.

mvh
moderator
mysko

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 233
Senast: Rosett
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 204
Senast: LovingLife
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 512
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis... 2
Svar
20
· Visningar
2 583
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V