Vad ska man kalla sig?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Dainty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 927
D

Dainty

... när man har gjort en hemsida åt någon annan men är en amatörklåpare som jag? Jag vill skriva ut mitt namn på sidan men vad kan jag kalla mig? Webmaster låter för professionellt :o :p Webansvarig?

I mina "öron" är webmaster och webansvarig i princip samma sak. :) Jag är också bara "amatörklåpare" men man kan väl vara webmaster för det? Om man gjort och administrerar en hemsida åt någon så är man väl i högsta grad webmaster. ;)

/Erica

Okej, kanske jag kan kalla mig webmaster då :) På nåt vis har jag fått för mig att det är utbildade proffs som har det som titel...

Jag kallar mig oftast webmaster (ibland webutvecklare eller webdesigner), lite vad som passar för tillfället. Webansvarig eller sajtansvarig duger väl också. :)

Är du utbildad eller självlärd eller både och?

För tillfället låter jag det stå det webansvarig på den här sidan och det känns rätt bra.

Ja, jag tänkte på något sånt också, men jag kommer att administrera sidan fortsättningsvis, så jag kör nog med "webansvarig".

I sådana fall skulle jag skriva webmaster. Det är ju vad du är, oavsett hur du lärt dig det. Själv är jag webassistent för min rasklubbs hemsida, och vår webmaster är inte utbildad (vad jag vet) men mkt duktig för det!

Tack för svaren allihopa, får se vad det blir i den slutgiltiga versionen :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle vilja - snabbt och enkelt - fixa en hemsida till mitt författarskap och mina böcker. Utan att det kostar en förmogenhet och...
Svar
5
· Visningar
331
Senast: Saigon
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
373
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 345
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
478
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka