Vad ska man ta för en begagnad säkerhetsväst?

Tigertofflan

Trådstartare
Jag har precis fått tag på en häst som jag tänkte rida till och hoppa in, så jag tänkte att det nog är säkrast att investera i en ny säkerhetsväst :smirk: Jag har en gammal som inte passar längre, som jag tänkte att jag kunde sälja för att köpa en ny..
Det är en beta klass 3-modell och är i mycket bra skick. Tror inte att jag har trillat av med den nån gång, och den är inte överdrivet mycket använd heller.
Jag kommer inte ihåg vad nypriset var, men en mer eller mindre likvärdig väst från Hööks kostar 1 229 :-
Tänkte lågga ut en annons på blocket, men vad ska man sätta för pris på den? Vad är rimligt?

Sv: Vad ska man ta för en begagnad säkerhetsväst?

Varför ska du sälja en väst som du
själv inte anser säker nog att rida i?? :confused:

Men det handlade ju inte om den var säker eller inte, utan om att hon skulle sälja den eftersom den inte passade längre.

Jag har sett annonser om säkerhetsvästar i typ "H**ks-modellen" som varit i bra skick för ca 800 kr, men det beror nog på hur gammal den är och sånt (och ett tillägg är ju att jag vet ju inte om dom blev sålda eller inte heller ;) ). Men mellan 500-900 kr tror jag nog att du ska kunna få för den. Du kanske kan skriva t ex "800 kr eller bud", eller nåt liknande.

Lycka till!!

Jag sålde min som jag köpte för 1500,- till en kompis för 1200,-
Hade bara använt den 1 gång... Det var också en beta klass III.

Men en 1000,- kan du ju prova med o se sen vad du får! :idea:

Liknande trådar

Utrustning Jag rider nu med en Racesafe väst klass 3 och är hyggligt nöjd, innan det hade jag en Racesafe klass 2 (lite äldre modell). Den tidigare...
Svar
12
· Visningar
5 808
Senast: Vala
·
Utrustning Jag håller på och säljer ut lite begagnad utrustning som inte använs längre i hopp om att få in lite pengar att handla Nya grejer för på...
Svar
5
· Visningar
1 060
Utrustning Har haft ett uppehåll i min ridning och därför har jag inte köpt ny ridutrustning på länge. Men nu ska jag till Irland i augusti som...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: beagle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31