Vad ska vi INTE köpa?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Pia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 7 717
Sv: Vad ska vi INTE köpa?

En detalj bl a som jag tittar på nu när vi ska köpa nytt släp nästa år är höjden på insteget. Vi har nu en Vv, som vi i övrigt är mkt nöjda med, men den har för högt instege. En av våra hästar är lite spänd vid lastning och gick ned på knä t o m en gång pga branten. Tex lånat en Ifor, super. Även den spända klev lätt på. Samma med Atec. Sistnämnda är också mkt prisvärd, men har i mitt tycke lite smäckiga låsanordningar.

Sv: Vad ska vi INTE köpa?

Jag AVSKYR Värmlandsvagnen!
Den är trång, skramlig och har dålig kvalité. Inredningen är kass, vid ett par tillfällen lossnade frambommarna under färd (och det var inte p.g.a. vårt slarv) och vi var allmänt MKT missnöjda med vår VV. Dålig ventilation och mörk dessutom.

Jag älskar Umesläpen däremot :)
De går stadigt på vägen och är tysta. Rymliga och ljusa = inbjudande för hästarna och gott om plats för både hästar och människor. Jag kan inte komma på ngt jag varit missnöjd med ang. Umesläpet.

Kylinge är en bra transport om man inte vill betala så mkt som för ett Ume. Den är inte lika ljus och rymlig och inte lika lyxig. Däremot är den rejäl, välgjord och stabil och jag väljer en. beg. Kylinge före de nya budgetsläpen som känns plastiga och sköra.

Mvh JV

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 013
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka