Vad skall jag göra? (olyckligt kär)

Trasdocka

Trådstartare
Hej!

Jag har bemötts av min livs största olycka och det är att killen jag djupt fallit för har slutat att ha känslor för mig! Jag tänker på honom väldigt ofta och kan inte tänka mig någon annan och har sörjt en hel del.

Under de senaste månaderna så har det gått lite fram och tillbaka då jag väntat på "svar" från honom, om han verkligen inte tyckte om mig längre eller om han höll tillbaka på grund av "anledningar" (försöker göra detta anonymt ifall han ser vilket inte kommer hända). Men sedan blev det ristat i sten: han tyckte inte om mig.

Och här kommer "the catch", vi går i samma klass och kommer göra det ett tag framöver. Vi är i samma "gäng" och det funkar bra i 95% av tiden (vill dock alltid vara nära honom innerst inne, sitta bredvid etc, men tränger undan dem tankarna).

Sedan när jag är hemma, eller när vi säger hejdå på fredagen efter skolan, eller när man ska sova/vaknar så faller tankarna på honom och ibland känner jag sorg, ibland oro... Men försöker att tänka på annat (tror det går bättre för varje dag).

Jag vet inte vad som är bra eller dåligt just nu, det är första gången jag upplever det här. Jag vill att vi ska fortsätta vara vänner, även fast det är känslomässigt svårt så vill jag inte förlora honom.

Bör jag undvika att skriva godmorgon/godnatt till honom? Det är något vi fortsatt göra.... Bör jag undvika att skriva till honom på facebook? (tex. sup? eller något alls.) Ska jag avstå från att spela med honom?

Jag känner mig väldigt beroende just nu. Någon som har tips på vad jag kan göra för att mina känslor ska tonas ner? Någon som varit i samma sits och killen blivit kär igen? :)
 
Hej!

Jag har bemötts av min livs största olycka och det är att killen jag djupt fallit för har slutat att ha känslor för mig! Jag tänker på honom väldigt ofta och kan inte tänka mig någon annan och har sörjt en hel del.

Under de senaste månaderna så har det gått lite fram och tillbaka då jag väntat på "svar" från honom, om han verkligen inte tyckte om mig längre eller om han höll tillbaka på grund av "anledningar" (försöker göra detta anonymt ifall han ser vilket inte kommer hända). Men sedan blev det ristat i sten: han tyckte inte om mig.

Och här kommer "the catch", vi går i samma klass och kommer göra det ett tag framöver. Vi är i samma "gäng" och det funkar bra i 95% av tiden (vill dock alltid vara nära honom innerst inne, sitta bredvid etc, men tränger undan dem tankarna).

Sedan när jag är hemma, eller när vi säger hejdå på fredagen efter skolan, eller när man ska sova/vaknar så faller tankarna på honom och ibland känner jag sorg, ibland oro... Men försöker att tänka på annat (tror det går bättre för varje dag).

Jag vet inte vad som är bra eller dåligt just nu, det är första gången jag upplever det här. Jag vill att vi ska fortsätta vara vänner, även fast det är känslomässigt svårt så vill jag inte förlora honom.

Bör jag undvika att skriva godmorgon/godnatt till honom? Det är något vi fortsatt göra.... Bör jag undvika att skriva till honom på facebook? (tex. sup? eller något alls.) Ska jag avstå från att spela med honom?

Jag känner mig väldigt beroende just nu. Någon som har tips på vad jag kan göra för att mina känslor ska tonas ner? Någon som varit i samma sits och killen blivit kär igen? :)
Han blir inte kär i dig igen och det måste du inse och gå vidare. Sluta ha kontakt med honom annat än via skolan, inga sms, ingen FB, inga spel. Så länge du håller kontakten och hoppas han ska ändra sig kommer du aldrig över honom och du missar istället många andra killar som hade fått dig att må bra istället för som nu.
 
Till skillnad från @Mia_R tycker jag att du självklart kan fortsätta vara vän med killen, och även i fortsättningen hålla den till synes fina kontakt du har med honom idag. Personligen hade jag varit flera nära vänskaprelationer fattigare om jag hade haft som princip att säga upp kontakten med varenda person jag någonsin råkat bli lite olyckligt förälskad i!

Däremot vore det nog bra om du kunde försöka sluta gå och hoppas att han ska ändra sig och bli kär i dig igen. Det är verkligen lättare sagt än gjort, men lyckas du göra det tror jag att du snabbare kan lägga de jobbiga känslor du beskriver bakom dig. I övrigt tycker jag att det låter som att du tänker helt rätt, det enda som behövs är lite tid antagligen.
 
Beroende på hur relationen er emellan har sett ut innan och hur lätt du känner att ni har för att prata med honom, så är ett förslag att förklara situationen. Att du gärna vill ha en fortsatt vänskapsrelation, men att du behöver lite distans för att komma över honom ett tag. Och då kanske ligga lågt ett tag, ge det en tid utan kontakt utanför skolan för att du ska komma över dina känslor.

Men att hoppas på att någon "ska bli kär igen" skadar bara dig själv i längden, lägg energin på annat håll i stället :)
 
Jag tror det bästa vore att ta ett litet steg tillbaka en tid, ge dig själv chans att gå vidare. Kanske förklara att du behöva låta dina känslor svalna och därav inte kommer kunna ha så mycket kontakt med honom ett tag? Så kan er vänskaps relation kunna tas upp i framtiden.
Ha endast kontakt i skolan, men undvik SMS, Facebook och spela tillsammans. Risk att känslorna inte får en chans att svalna om du ständigt är i kontakt med honom, och blir påmind om det som får dig att dras till honom.

Hjärtesorg är jätte jobbigt, och jag förstår att det känns väldigt jobbigt just nu! Men om du ger dig själv chansen att gå vidare, kommer du i framtiden kunna träffa en ny kärlek där känslorna är ömsesidiga:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 518
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
Svar
14
· Visningar
2 451
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp