Vad tittar ni på?

Sv: Vad tittar ni på?

1) Hos den ridna hästen
Ridbarhet, viljan att hoppa felfritt och att den inte har en så avvikande exteriör att den riskerar att gå sönder.
Det känns som det viktigaste.

2) Hos unghästen
Stammen och temperamentet. Är unghästen löshoppad så är det lämpligt att se hur den löshoppar också. I löshoppning vill jag se samma sak som hos den färdiga hästen, dvs om den vill hoppa och har önskan att göra det utan att riva.

1. Stammen, exteriören + hovar, ridbarheten, temperamentet, tävlingsresultaten, tidigare skador och behandlingar.

2. Samma förutom att jag inte kan provrida den, är den löshoppad vill jag ju se det + att jag kollar upp vad mamman gjort och eventuella syskons tävlingsresultat.

Kanske ska svara själv också:

1. Tävlingsresultat, skador, kanske historia på hästen med någon som känner till den. Temperament och ridbarhet samt om den passar mig.

2. Stammen. Ev. resultat från 3-årstest el. dyl. Mamman. Temperament o kanske löshoppning.

Liknande trådar

Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 688
Senast: Shaggy
·
Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 081
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka