Sv: Vad trodde ni och vad fick ni?
Haha... och jag fick en extremt självständig schäfer (av brukstyp) med mycket stort viltintresse där jag fått slita oerhört hårt med följsamhet och samarbete. Nu är hon pensionär - tack och lov.
Sedan fick jag en (border)terrier som är ett under av följsamhet, arbetslust och samarbetsförmåga. Och ett styrbart viltintresse.
Märkligt hur det kan bli?
Jag trodde att det skulle vara svårt med schäfer, men det är åtminstone med den individen jag har nu vansinnigt enkelt i jämförelse med terrier. De vill ju träna och de är ju liksom helt följsamma av naturen..bara det var wow känsla
Ian hade jag vissa förhoppningar, men jag trodde aldrig att han skulle bli så bra som han är. Det är verkligen en liten guldklimp det där. Överlag så har båda mina hundarhar verkligen varit över förväntan. De är underbara!
Haha... och jag fick en extremt självständig schäfer (av brukstyp) med mycket stort viltintresse där jag fått slita oerhört hårt med följsamhet och samarbete. Nu är hon pensionär - tack och lov.
Sedan fick jag en (border)terrier som är ett under av följsamhet, arbetslust och samarbetsförmåga. Och ett styrbart viltintresse.
Märkligt hur det kan bli?