Vad tror ni om denna sadel?

hjarterdam

Trådstartare
Jag har lite halvt panik. Med min andra häst vet jag precis vad som passar och inte, men med min unghäst är jag mer osäker..
Provade en omvärmingsbar röösli (guuudomligt skön!) Den ligger jämnt under när man drar handen under sadeln och när jag sitter i den ligger den jämnt när jag sticker in handen och drar ner längst bogbladen eller vad jag ska säga.
Här kommer några bilder då den bara ligger på ryggen. Sen en bild på den när den är åtspänd med schabrak och en på ryggen efteråt (såg likadant ut på båda sidorna). Den har inte ruggat någonstans.

roumlsli_zpse2be4222.jpg

Roumloumlsli_zps08e428d3.jpg

Roumloumloumlsli_zps1bf34526.jpg

roumlslii_zps35c925b2.jpg

rygg_zps3cfdf21c.jpg

Det är svårt att säga eftersom det var andra gången jag red sen vintervilan och vi har knappt ridit i ridhuset. Det gör det hela lite knepigare.

som jag skrev innan känns det jämnt utan hårt tryck när jag sitter i den. Kan spänna fast den utan schabrak imorgon. Min oro är att den är för smal.

Jag misstänker tyvärr att om du värmer om den så den blir vidare hamnar den för nära manken på din häst. Hade i övrigt en bra bomform på den hästens rygg.

Tack för alla svar. Jag beslutade att skicka tillbaka den då jag tycker den är för smal ändå och som @Wine-tee tror jag att den hamnar för nära manken om jag ändrar om den. Ska hämta hem en otto i början på nästa vecka då jag upplever den lite öppnare i framvalvet. Återkommer med bilder.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 914
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 872
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hittat en som jag tror kan funka på min häst. 4 år, halvblod, rak rygg, normalstor men lång manke. Får inte till bilderna i inläggen...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Estivuz
·
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka