Vad tror ni om denna sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _satelit_93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 857
S

_satelit_93

H**ks Griffin T4 Allround - hög manke till den här hästen? http://www.pixbox.se/pic_show_id23616299.html

Har redan en passande dressyrsadel men behöver en jag kan hoppa och rida ut i då den nuvarande ligger lite sådär.

Har inte massor av pengar att lägga på en sadel tyvärr och den här är väl i dyraste laget...

Han har ganska hög manke som ni ser och ganska dåliga ryggmuskler efter hälta. Han är ganska tjock men inte på bredden utan mer hängmage liksom

Någon som har en sån här sadel eller vet något om den?

vill veta allt som tänkas kan :)

Sv: Vad tror ni om denna sadel?

alltså, alla säger att de inte har massa pengar att lägga på en sadel, då antar jag att ni inte har massa pengar att lägga på vetrinärkostnader som sen kan uppkomma på grund av just, en billig sadel? De jag hört om h**ks sadlar är ingen superkvalite...men finns säkert de som kan mer än mig och som kommer svara i tråden.

rid barbacka, spara pengar, köp en RIKTIG sadel... Men de är min åsikt :)

jag har en passande dressyrsadel men vill ha en jag kan hoppa lite mer i, har inte heller hört så bra om h**ks kvalitée men denna är väl ändå inköpt av h**ks och inte tillverkad av h**ks.:confused:

jag frågar just för att jag vill lära mej något och inte ta för givet att den ska passa.

Rider inte barbacka på den här hästen inte

ang veterinärpengar: vi har försäkring och en lagom rik mormor

Senast ändrad av en moderator:

Det är ju skillnad på Hööks egna sadlar (t.ex. dera bomlösa eller de allra billigaste allroundsadlarna) och Griffins sadlar. Jag har nog aldrig hört något ont om Griffin, förutom från ryttare som hatar syntetsadlar i allmänhet ;)

Jag säger så här:
Spelar ingen roll vad en sadel kostar, vad det är för märke, hur den ser ut..

Det enda som gäller är att den SKA passa hästen!
Alltid värt att pröva

Jag har bara hört bra om Griffin.:laugh: Har faktiskt tänkt sattsa på en själv, bara den är tillräcligt bred för hästen och ligger bra förövrigt.:laugh:

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
3 092
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 171
Utrustning Hej, jag har ett svenskt halvblod som jag vill köpa hoppsadel till. Jag har lippo azzario supreme dressyrsadel till henne just nu som...
Svar
3
· Visningar
1 223
Senast: Jeps
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 235
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka