Vad tror ni?

Sv: Vad tror ni?

Saturnus* skrev:
Jag har ju själv hoppat Bonnie, hade henne på läger, visserligen inte så högt, och kanske inte så mycket. Men hon blev OERHÖRT sur på skänkeln och vägrade i princip på varje hinder. Jag är inte den bästa hoppryttaren, men jag är inte dåligt heller! Jag tycker då inte att hon är särskilda bra förutsättningar, hon har väldigt dålig bjudning över huvud taget. Och om du ska tävla i hoppning så kommer det ju vara minst 90 cm, och hon hoppade KNAPPT 60 cm, på träning. Menmen, det kan ju vara olika, men då hoppade hon ett hinder, sen rev hon andra hindret helt, allt rasade och sen stannade hon, vi fick lägga ner hindret och då GICK hon över, men hon stannar i princip hela tiden... :crazy:

Jag tycker att du ska ta och tänka efter på hur du själv är och rider. Och varför ska du svärta ner en häst på det sättet.. Och nu handlade ju faktiskt tråden om att trådskaparen ville ha en åsikt om extriörn (har ingen aning om hur det stavas) på sin häst. så om du har haft ett dålig läger låt inte det gå ut över andra. Sen är det så att det kanske är du som inte kan hoppa... Vad vet jag... :confused:
 
Sv: Vad tror ni?

precis :bow: :bow: :bow:

en häst som aldrig stannat på hinder, Har haft bjudning på hinder och verkligen gillat att hoppa

kan man skylla på hästen att den helt plötsligt stannar, itne lyssnar på skänkeln och är sur? när den tidigare älskat det..

då är det något som är fel.. en häst gör inte så för att vara dum på något sätt..

detta enligt mej beror helt på omgivningen och ryttaren.. :smirk:
 
Sv: Vad tror ni?

men nu tillbaka till frågan..


finns det några fler med åsikter om exteriören? fördelar nackdelar? :D
 
Sv: Vad tror ni?

Solvira skrev:
Inte för att jag har något med det här att göra, men jag inflikar lite...
Vissa hästar, som kan tycka det är jätteroligt att hoppa, "skiter" i "små plutthinder" på t.ex. 60. Mina hästar börjar inte hoppa förrän på 80, och tycker ändå det är skitkul.
Om hästen tycker det är kul att hoppa beror mycket på ryttaren, hur pass övertygad denne är om att ekipaget klarar det och hur pass mycket beröm hästen får. Med hästar får man framsteg genom beröm när det går bra, inte spö när det går dåligt!
Nu vet jag ju inte historien bakom det här, och rätta mig gärna om jag har fel, men visst var det så att hästen i det här fallet var grinig när hon kom tillbaka efter ridlägerverksamhet? Tyvärr (inte riktat mot någon) så förekommr det ju ofta spö när hästen inte vill, och det är väl kanske det som fått henne att tappa gnistan? Hur knasigt/konstigt/dåligt det än går så får man inte glömma den lilla klappen och det uppmuntrande ordet när man klarar det! :banana:

Sen så ska en duktig ryttare kunna rida alla hästar! :banana:

Jag säger inte det här för att jag tror att jag vet något om det hela, eller för att ta parti/vara taskig mot nån.


Jag håller fullkommligt med dig, men inget spö andvändes, jag hade ett, men det andvändes aldrig. Sen så är det ju precis som du säger att det ofta blir så, att dom struntar i dom lägre hindren..
 
Sv: Vad tror ni?

Russin8 skrev:
Jag tycker att du ska ta och tänka efter på hur du själv är och rider. Och varför ska du svärta ner en häst på det sättet.. Och nu handlade ju faktiskt tråden om att trådskaparen ville ha en åsikt om extriörn (har ingen aning om hur det stavas) på sin häst. så om du har haft ett dålig läger låt inte det gå ut över andra. Sen är det så att det kanske är du som inte kan hoppa... Vad vet jag... :confused:


Det var inget dåligt läger, det var ett underbart! Jag älskar Bonnie.. Det låter konstigt det här, jag vet, och ni tror säkert inte på mig och kommer säga en massa fler dumma kommentarer. Men jag vet faktiskt inte varför jag skrev det här :crazy: Så jag kan väl bara säga förlåt, om ni tar emot det... :(

Som sagt så sa jag ju också att jag inte är den bästa hoppryttaren, men hoppa kan jag...
 
Sv: Vad tror ni?

Saturnus* skrev:
Det var inget dåligt läger, det var ett underbart!


Vi alla som har nått med hagens att göra vet att Hagens är ett dåligt läger, nog för att man kanske har kul där och trivs med hästarna. Men det finns itne ens en auktoriserad ridlärare där. och efter som jag jobbat där på sommrarna vet jag att det är så! dom såkallade "ridlärarna" är verkligen kass..

och tar inte ens hänsyn till att flöera av hästarna som går med på lägrena inte ens är inridna ordenkligt
många av fyraåringarna (som reds in sommaren innan) har stått sen dess och går med på läger på sommaren då de fyller fyra..

rids två timmar om dagen, helt utan muskler. vad är det för start för en häst? hur tror ni det kommer gå för den hästen i frammtiden.

itne för att det här hör alls till saken, men hagens är ett dåligt ridläger om man ser till ridlärare och hanteringen av hästar...

sen har Gislea kunnskaper, men under ridlägrena är hon itne delaktig överhuvudtaget..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad tror ni?

CeciliaHeikne skrev:
Vi alla som har nått med hagens att göra vet att Hagens är ett dåligt läger, nog för att man kanske har kul där och trivs med hästarna. Men det finns itne ens en auktoriserad ridlärare där. och efter som jag jobbat där på sommrarna vet jag att det är så! dom såkallade "ridlärarna" är verkligen kass..

och tar inte ens hänsyn till att flöera av hästarna som går med på lägrena inte ens är inridna ordenkligt
många av fyraåringarna (som reds in sommaren innan) har stått sen dess och går med på läger på sommaren då de fyller fyra..

rids två timmar om dagen, helt utan muskler. vad är det för start för en häst? hur tror ni det kommer gå för den hästen i frammtiden.

itne för att det här hör alls till saken, men hagens är ett dåligt ridläger om man ser till ridlärare och hanteringen av hästar...

sen har Gislea kunnskaper, men under ridlägrena är hon itne delaktig överhuvudtaget..

Jag syftade inte på själva arrangemanget, jag syftade på hästen och kompisarna. Jag vet att du inte tycker att hagens läger är bra, jag har fått reda på mer saker nu än vad jag visste förut. Och jag tycker inte alls att det är bra. Men vi kan fortfarande älska hästarna vi får på lägret, och tycka att det är roligt att vara där.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: netschjen
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 405
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 052
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp