Vad tusan är det för fel på mig!?

miumiu

Trådstartare
För två veckor sedan insjuknade jag i vad jag antog var matförgiftning efter att ha druckit lite ofräsch mjölk i mitt morgonkaffe. Mådde sjukt illa, fick springa på toa 200 ggr etc. Tänkte det går väl över.

Grejen är den att det nu gått 2 veckor och det går inte över. Jag mår konstant illa, har svårt att äta och när jag väl lyckas pilla i mig nånting rinner det rätt igenom. Helt sjukt orkeslös också (av förklarliga skäl) och känner att jag börjar tappa i vikt.

Min sambo har crohns och min värsta mardröm är att få nån sån IBD-skit. Men vad sjutton kan det vara?
 
För två veckor sedan insjuknade jag i vad jag antog var matförgiftning efter att ha druckit lite ofräsch mjölk i mitt morgonkaffe. Mådde sjukt illa, fick springa på toa 200 ggr etc. Tänkte det går väl över.

Grejen är den att det nu gått 2 veckor och det går inte över. Jag mår konstant illa, har svårt att äta och när jag väl lyckas pilla i mig nånting rinner det rätt igenom. Helt sjukt orkeslös också (av förklarliga skäl) och känner att jag börjar tappa i vikt.

Min sambo har crohns och min värsta mardröm är att få nån sån IBD-skit. Men vad sjutton kan det vara?
Jag hade så i två veckor en gång, blev inlagd efter en vecka då allt bara rann ur mig och jag var så håglös.
Hade höga levervärden och till slut testade jag positivt för giardia (en tarmparasit). Man tog massa blodprover, avföringsprover, ultraljud osv. Trodde också det var magsjuka/matförgiftning först men det går ju i regel över ganska snabbt.
Jag tycker du ska kontakta vården.
 
En annan allmän tanke är om du äter medicin? Har upplevt två episoder med konstigt långvarande mående efteråt vilket jag fattade efteråt det var pga min kropp inte kunde "fånga" upp en av medicinerna.
 
Min sambo fick salmonella av en kycklingsallad från en större bensinstation för en del år sedan. Det var samma symptom där, kräkningar, diarréer, kunde inte behålla något och rejäla magsmärtor. Tillslut åkte han ambulans in till sjukhuset en natt och så konstaterades det.
 
Låter ganska likt som en jobbarkompis beskrev det när han blev laktosintolerant. Kanske värt att sluta med mejeriprodukter ett tag och se om det hjälper?
 
För två veckor sedan insjuknade jag i vad jag antog var matförgiftning efter att ha druckit lite ofräsch mjölk i mitt morgonkaffe. Mådde sjukt illa, fick springa på toa 200 ggr etc. Tänkte det går väl över.

Grejen är den att det nu gått 2 veckor och det går inte över. Jag mår konstant illa, har svårt att äta och när jag väl lyckas pilla i mig nånting rinner det rätt igenom. Helt sjukt orkeslös också (av förklarliga skäl) och känner att jag börjar tappa i vikt.

Min sambo har crohns och min värsta mardröm är att få nån sån IBD-skit. Men vad sjutton kan det vara?
Test för salmonella, giardia och eventuella andra magbakterier och parasiter vore bra. Kontakta vårdcentralen tycker jag.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 105
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp